Italman
Member
Member

RE: Welke olie in een 75 turbo?

ma jan 21, 2013 18:20

Dat verklaart idd de koude leidingen terwijl oliefilter en carter al goed warm waren. Auto stond op de brug te draaien dus daar zal de olie idd niet warm genoeg van worden.

Dat geluid kan inderdaad ook de distributieketting geweest zijn, had ik nog niet aan gedacht! Vorige modellen waar ik regelmatig aan werkte hadden allemaal een riem en deden dat dus niet.
Met de oliedruk die zo hard naar 8 bar ging waren mijn gedachten even gefocust op de oliepomp.

Hoog tijd dat de mooie lentedagen terugkeren. Sneeuw is leuk (als je niet zo'n handrem met een knopje op het dashboard hebt) maar het heeft zo zijn grenzen.

Wat betreft de achterremmen, als deze wat vastzitten door stilstand, zit er een kans in dat ik de zuigers kan terugdraaien met de stelboutjes, of kunnen jullie uit ervaring zeggen: demonteren en reviseren die boel?

Groeten!

Paul

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 21, 2013 18:32

Hoe vast is vast?

Als de opstelling goed werkt, is het goed! Als je eraan draait en er gebeurd niks -> loshalen en reviseren! Het is nog geen lente :lol:
''Drive tastefully''

Italman
Member
Member

ma jan 21, 2013 22:12

De 75 liep was aanvankelijk goed met de hand te verduwen. Hebben ook bewust de rem niet aangeraakt bij het verzetten om vastlopen te vermijden.
Eens op de brug moest ik het toch proberen, remmen vooraan mooi los gekregen. Achteraan zaten ze ondertussen klemvast na een paar keer pompen.
Het werd al laat en ben niet meer overhaast beginnen draaien aan eender welk stelboutje.

Als ik deze week wat tijd heb dus die inbusboutjes rechtsom(?) draaien, bij geen beweging wordt het revisie.

Groeten!

Paul

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Welke olie in een 75 turbo?

di jan 22, 2013 13:08

De 75 liep was aanvankelijk goed met de hand te verduwen. Hebben ook bewust de rem niet aangeraakt bij het verzetten om vastlopen te vermijden.
Eens op de brug moest ik het toch proberen, remmen vooraan mooi los gekregen. Achteraan zaten ze ondertussen klemvast na een paar keer pompen.
Het werd al laat en ben niet meer overhaast beginnen draaien aan eender welk stelboutje.

Als ik deze week wat tijd heb dus die inbusboutjes rechtsom(?) draaien, bij geen beweging wordt het revisie.

Groeten!

Paul
Ik zou er dan eerst eens een stukkie mee rijden. Misschien zitten ze helemaal niet zo erg vast
''Drive tastefully''

Terug naar “Algemene Technische vragen”