Ben al jaren lid van de ANWB, nu ze zo maar prijsverhogingen doorvoeren wilde ik de dienst opzeggen: mede dankzij de slechte service tijdens mijn stranden afgelopen zomervakantie.
Op 16 november gedateerd het schrijven van de ANWB ofwel de factuur (stuk hoger), en nu blijkt de opzegtermijn dd. uiterlijk 15e te zijn!!! (dus nog een jaar...)
Na een pittig telefoongesprek en een klacht waarop ik reeds antwoord kreeg: word ik alleen maar bozer

Je bent lid van een club, op de factuur staat alleen een lidmaatschap en nu wordt je als klant geacht te weten dat de ANWB dit als verzekering heeft verkocht aan je en dat je dus te maken hebt met assurantiebelasting a 21%. Op RADAR is reeds een hele discussie, want een verzekering betekent polis (die hebben ze niet) en weer maandelijks kunnen opzeggen als alle andere verzekeringen! Ik heb geen verzekering ben lid van een club?
In het antwoord op mijn klacht wordt gezegd dat de overheid debet is aan deze late verandering, en dan men wel wat 12 november op hun site heeft gezet.
In mijn brief inmiddels retour geclaimed dat dit juridisch onjuistheden bevat en een heel betoog.
Wat een knake club...