Alexbrz
Newbie
Newbie

Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 08:25

Hallo allemaal,

ik heb een Alfa GT 2.0JTS met een lichte voorschade gekocht om deze een nieuw leven in te blazen. Prachtig apparaat, super netjes onderhouden en een lage km-stand, MAAR:

de motor valt uit na +-3sec. Start gewoon, en loopt even, en valt weer uit. Krijgt dan zo te horen geen benzine meer. Heeft de alfa GT wellicht ergens een afsluiter zitten, of moet ik iets resetten om het "ongeval te wissen"?

Of zou het wellicht aan het alarm liggen? Er zit een alarm in van MED, maar deze lijkt gewoon correct te werken. Ook de pin van het alarm al opnieuw ingeprogrammeerd doormiddel van het aan/uit zetten van het contact (zoals beschreven op de PIN-kaart van het alarm).

Alle hulp is welkom!

alfa164superwebmaster
Member
Member

RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 09:48

Kijk eens onder de stoel van de bestuurder of daar een zwart kastje zit met rubber knop, bij de 156 zit daar se schakelaar voor brandstofonderbreking na crash.

Groet
Michel

Alexbrz
Newbie
Newbie

di nov 13, 2012 10:05

Brandstofafsluiter inmiddels gevonden (zit bij de GT linksvoor, bij bestuurder, onder de motorkaphendel) dit was helaas niet het probleem.

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

di nov 13, 2012 10:24

Brandstofpomp (in de tank) vervangen, gaan wel eens stuk. Bouwt te weinig druk op.

jorritkooistra
Guru
Guru

di nov 13, 2012 10:34

zit de kat ook dicht????
of de uitlaat helemaal dichtgeknepen(omdat je zei dat die voor schade had.)

hoogst onwaarschijnlijk, maar je kunt het altijd controleren.
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Alexbrz
Newbie
Newbie

di nov 13, 2012 10:38

Dank, dat is een antwoord waarmee ik aan het werk kan!

is er een manier om dit te testen/zeker te weten voordat ik hem vervang?

Alexbrz
Newbie
Newbie

di nov 13, 2012 10:44

Uitlaat is niet het probleem gelukkig, de schade beperkt zich voor tot een nieuwe bumper, motorkap en radiateur.

Kan iemand mij vertellen waar de brandstofpomp bij de tank zit? Ben gewend deze onder de achterbank te vinden, maar daar zie ik hem niet.

jorritkooistra
Guru
Guru

Re: RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 11:08

Uitlaat is niet het probleem gelukkig, de schade beperkt zich voor tot een nieuwe bumper, motorkap en radiateur.

Kan iemand mij vertellen waar de brandstofpomp bij de tank zit? Ben gewend deze onder de achterbank te vinden, maar daar zie ik hem niet.
weet het niet zeker maar moet ergens onder de achterbank of onder de kofferbak bekleding zitten.
aangezien het niet onder de achterbank zit moet het wel in de kofferbak zitten.
tussen de reservewielbak en de achterbank ongeveer.....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Alfa Nord
Guru
Guru

di nov 13, 2012 11:23

De pomp zit in de benzinetank. In de kofferbak ter hoogte van de achterbank zit een plastic deksel, die moet je verwijderen. Daarna kun je het pomp-element zien zitten. Je moet de slangen en stekkers los nemen en dan de grote witte schroefring losmaken waarna je het pomp- element er omhoog uit kunt trekken.

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member

di nov 13, 2012 11:40

Door een schok (aanrijding) kunnen rare dingen gebeuren. Massa punten die opeens niet altijd connectie maken.
Stekker aansluiten die losgesprongen zijn. (niet altijd gelijk zichtbaar).
Zo was bij mijn 155 het stekker vergrendelingslipje afgebroken en na een aanrijding was deze dusdanig
losgeschoten dat hij net geen contact meer maakte maar dat was zo op het oog niet te zien. Gevolg was
wel dat alles 'dood' was...... (en ik had alleen maar lichte bumper schade)

Wat je ook nog kunt proberen is alle relais (in de motorruimte) ff controleren, of zelfs ff uit te wisselen
met een werkende auto. Dan kun je al zaken uitsluiten.
Je hebt ook nergens kortsluiting?

Ik vermoed zelf ook geen goede benzine druk opbouw. Tijdens het starten wordt net voldoende brandbaar
mengsel aangemaakt voor 3 seconde lopen lijkt het wel.
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Alexbrz
Newbie
Newbie

di nov 13, 2012 11:41

De pomp zit in de benzinetank. In de kofferbak ter hoogte van de achterbank zit een plastic deksel, die moet je verwijderen. Daarna kun je het pomp-element zien zitten. Je moet de slangen en stekkers los nemen en dan de grote witte schroefring losmaken waarna je het pomp- element er omhoog uit kunt trekken.
Super, bedankt! Die ga ik er zo meteen uithalen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

A-Repair
Full Member
Full Member

di nov 13, 2012 13:11

Ik lees hier niets over uitlezen van het motormanagement. Wat gebeurd er met de data als de motor uitvalt ? Wat is je brandstofdruk ? Wat gebeurd daarmee op het moment dat de motor afslaat ? Zijn er foutcodes aanwezig ? Zomaar dingen demonteren of wisselen heeft toch geen zin zonder diagnose stellen ?
Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Alexbrz
Newbie
Newbie

di nov 13, 2012 13:27

Ik lees hier niets over uitlezen van het motormanagement. Wat gebeurd er met de data als de motor uitvalt ? Wat is je brandstofdruk ? Wat gebeurd daarmee op het moment dat de motor afslaat ? Zijn er foutcodes aanwezig ? Zomaar dingen demonteren of wisselen heeft toch geen zin zonder diagnose stellen ?
Groeten, Arie
Dat klopt, ik heb mijn OBD-kabel en laptop hier niet, anders was dat t eerste geweest. Pomp slaat in ieder geval wel aan, dus mijn vermoeden gaat nu uit naar een relais, zeker omdat deze helemaal vooraan onder de motorkap zitten. Zodirect even een vaste 12v erheen trekken om het zeker te weten.

Alfa Nord
Guru
Guru

di nov 13, 2012 13:30

Dat klopt Arie, maar ik neem aan dat deze meneer geen uitleesapparatuur bij de hand heeft en hij kan ook niet naar een garage rijden. Dus dan ga je de meest logische oorzaken bedenken. En ik had vorige week een 145 met hetzelfde probleem. Daar heb ik ook gelijk een andere pomp ingezet zonder verder ook maar iets te meten of testen, gewoon omdat logisch denken meestal de oplossing is :lol: Heel veel anders kan het niet zijn, immers de motor loopt, valt daarna uit. Dus computer, zekeringen/relais zal het niet zijn, dan slaat hij helemaal niet aan. Maar goed, uitlezen kan nooit kwaad natuurlijk. In mijn geval brandde er geen motormanagement lampje en waren er geen foutmeldingen. Ik weet natuurlijk niet of dat in dit geval ook zo is.

Alfa Nord
Guru
Guru

di nov 13, 2012 13:35

Groeten, Arie
Dat klopt, ik heb mijn OBD-kabel en laptop hier niet, anders was dat t eerste geweest. Pomp slaat in ieder geval wel aan, dus mijn vermoeden gaat nu uit naar een relais, zeker omdat deze helemaal vooraan onder de motorkap zitten. Zodirect even een vaste 12v erheen trekken om het zeker te weten.
Zegt niet dat de pomp goed is natuurlijk. In mijn geval draaide de pomp namelijk ook wel maar niet goed (te zwaar) waardoor niet genoeg druk werd opgebouwd. Met een andere pomp was het euvel opgelost. Oh, en ik neem aan dat je wel even hebt gecheckt of er wel voldoende benzine in de tank zit :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”