Wat dat hoogstwaarschijnlijk is Richard is een slechte aansluiting op een of meerdere relaisblokken die aan de accubak gemonteerd zitten.
Hebben veel oudere 145/6 ers wel mee te kampen. Daar zit ook de voeding van het code systeem bij deze modellen, samen met fan en brandstofpomp.
Loshalen en omkeren zodat je zien kunt of deze niet van de draad zijn gebroken (of gewoon slecht) door corrosie.
Het loont om die relaisblokjes van onderaf preventief bij tijd en wijlen in te spuiten met een beschermende contactspray.
Succes!
Dank voor de reacties tot zover, dat van die reservesleutel is een goede tip, hebben we nog niet geprobeerd. Alleen zul je net zien dat hij het al twee weken goed start zonder problemen.
Alle aansluitpunten bij die diverse trelais die voor de accu zitten heb ik al nagezien. En inderdaad was het stekkerblok van het relais van de benzinepomp zwaar gecorrodeerd. en heb ik van verse stekkertjes voorzien en ook met blance tectyl ingespoten. Probleem opgelost dacht ik.
Helaas, want daarna deed storing zich nog steeds voor. Het is raar soms gaat het weken goed en soms is het elke dag mis.Dat is heel vervelend, geeft je een onzeker gevoel
Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.