do okt 04, 2012 13:56
Kijk voorafgaand aan het monteren van de nieuwe cilinder of het gat bij de aansluiting met de slang in het midden zit. Ik heb ooit eens een cilinder besteld via een webshop (van een leverancier van Alfa-onderdelen) en kreeg een cilinder van een mij onbekend merk (iets Aziatisch geloof ik). Nadat alles weer in elkaar zat, lekte alle hydraulische vloeistof bij het ontluchten ter hoogte van de verbinding van de slang op de cilinder met een forse straal weer naar buiten. Het bleek dat de conische zitting in de cilinder (waar het conische deel van de slag in moet vallen) niet gecentreerd was ten opzichte van het schroefdraad, met als gevolg dat beide conische gedeelten niet goed in elkaar vielen.
Een bijzonder vreemd probleem dat vast niet vaak voorkomt, maar ik had het graag ontdekt voordat ik alles weer in elkaar had gezet.
De eigenaar van de webshop heeft het overigens netjes opgelost en gezorgd voor een originele cilinder van Italiaans fabrikaat.
DB
Giulia GTJ 1300 (1970), Giulia Nuova Super 1600 (1975), Alfetta GTV6 (1983), Renault 5 TC (1988), Alfa 75 1.8 IE (1992) & Alfa GTV V6 3.0 24V (1999). Gehad: Alfa 75 TS & Alfa 166 2.5 V6 (1999)