JGTVD
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mei 05, 2009 23:12
Locatie: Kootstertille

156 Ti ophanging

za jul 21, 2012 19:04

Hallo,

Ik heb een vraagje en hopelijk kunnen jullie die beantwoorden voor mij. Ik word bij Alfa Romeo zelf niet veel duidelijker.
Het betreft een 156 Ti uit 2005. Nu zou ik graag willen weten hoeveel deze standaard verlaagd is. Kan zelf niet zoveel vinden op het internet.
Nu heb ik Alfa zelf gevraagd en kreeg ik dit als antwoord:
Geachte heer Van Dellen,

Nogmaals hartelijk dank voor het sturen van uw e-mail. Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren.

Volgens de ons beschikbare informatie geeft de typekeuring een én range waarde op van 1385 tot 1420 mm. Echter valt uit deze informatie niet de effectieve verlaging van een TI pakket te halen.

Wij vertrouwen erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Fiat Group Automobiles Netherlands B.V.

Martijn Benjamins
Afdeling Customer Relations


Daar schiet ik niet echt iets mee op. Weet 1 van jullie het antwoord.

Groeten,
Jan-Gerrit
Met vriendelijke groeten,
Jan-Gerrit ARTC-113
Scarb nr.: 6122

155 1.6 16v 1997 (R.I.P)
156 Ti 1.8 16v 2005
155 2.0 16v 1996

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6755
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Hoevelaken
Contacteer: Website

RE: 156 Ti ophanging

za jul 21, 2012 20:01

Ik zou het houden op 1,5 centimeter op basis van deze gegevens.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
KhaZ
Junior Member
Junior Member
Berichten: 81
Lid geworden op: ma sep 06, 2010 09:50
Locatie: Zeist

RE: 156 Ti ophanging

zo jul 22, 2012 00:00

Dat klopt wel. Sportpakket is dacht ik altijd 2,5cm geweest, Ti is 1,5cm (maar is gezien de leeftijd waarschijnlijk al slap in de achterkant. Bij mij was het niets meer waard in ieder geval (eibach ProSystem laten plaatsen).
SCARB lidnr 6875
Nu: 2004 Alfa 156 1.8TS Ti

JGTVD
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mei 05, 2009 23:12
Locatie: Kootstertille

RE: 156 Ti ophanging

zo jul 22, 2012 00:32

Oke bedankt voor jullie antwoord :).

Zit er zelf aan te denken om Koni FSD te monteren met hoeveel mm verlagen zit ik nog over te twijfelen. Ik wil hem niet te stug hebben.
Of hebben jullie een ander idee?? Ik wil namelijk nog wel comfort houden, maar toch ook weer sportief.
Met vriendelijke groeten,
Jan-Gerrit ARTC-113
Scarb nr.: 6122

155 1.6 16v 1997 (R.I.P)
156 Ti 1.8 16v 2005
155 2.0 16v 1996

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1357
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: 156 Ti ophanging

ma jul 23, 2012 16:49

Er rijden veel 156's rond met Eibach-veren i.c.m. Koni geel. Schijnt fijn te zijn.
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

RE: 156 Ti ophanging

ma jul 23, 2012 17:54

Let op: de FSD is ontwikkeld voor in combinatie met originele veren, ik zal eens navraag doen hoe nauw dat komt.

JGTVD
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mei 05, 2009 23:12
Locatie: Kootstertille

RE: 156 Ti ophanging

ma jul 23, 2012 23:31

Ik weet dat het FSD specifiek is met standaard veren. Heb al navraag gedan bij Koni en 25mm kan en 30mm is wel het maximale. De werking is dan wel iets minder, maar altijd beter dan met standaard.

Wil nog wel graag dat de 156 comfortabel blijft en niet te stug. Ben bang dat dat wel gebeurt met koni geel.

Ben verder aan het zoeken geweest en ben ik dit tegen gekomen:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5459.html

Ik heb alleen niet veel ervaring met Bilstein en Eibach, is dat goed spul??
Met vriendelijke groeten,
Jan-Gerrit ARTC-113
Scarb nr.: 6122

155 1.6 16v 1997 (R.I.P)
156 Ti 1.8 16v 2005
155 2.0 16v 1996

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: 156 Ti ophanging

di jul 24, 2012 07:12

Zodra je bilstein B6 (of stugger), koni geel, Eibach veren en ergelijke gaat monteren, ben je sportiever dan met je Ti. Wat jij comfortabel vindt, kan een ander veel te stug vinden en omgekeerd. Ik vind de meeste auto's maar wiebelkamelen en mijn dagelijks vervoer nog redelijk comfortabel, vergeleken met z'n voorganger. Anderen vinden mijn auto te stug en de voorganger werd als "plank" betiteld, terwijl die op het circuit duidelijk nog te los was.

Je zult een compromis moeten sluiten. Hoe dat voor jou uitpakt moet je echt zelf bepalen. Die paar centimeter lager ga je niet heel veel beter van rijden, maar het kost je wel je bodemvrijheid en je veerweg bij hobbels/kuilen. Als je ook nog eens een keer een "mooie lage" auto wilt en comfort en sportiviteit, ga je dingen vragen die gewoon niet echt te combineren zijn. Een standaard (fwd) auto is meestal een aardig compromis, met over het algemeen de achterkant wat aan de losse kant, zodat je voorspelbaar overstuur krijgt met veel waarschuwing. Als je wat sportiever wilt dan je standaard, zou ik dus vooral kijken naar de achterkant wat strakker maken en de rest (rijhoogte en de hele voorkant) in eerste instantie standaard laten. Het geeft een subtiel verschil, wat zich vooral zal uiten in iets directer sturen en hogere bochtensnelheden, zonder dat het je veel comfort kost.

JGTVD
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mei 05, 2009 23:12
Locatie: Kootstertille

RE: 156 Ti ophanging

di jul 24, 2012 07:32

Heb je gelijk. Wil het zowiezo wel wat sportieve. Waar ik momenteel alleen nog maar ervaring mee heb is, koni geel met 40mm verlaging op een 155 en dat was stug (persoonlijk vond ik het niet verkeerd), maar zo stug wil ik niet met de 156.
Eigenlijk komt er gewoon op neer, gewoon proberen :-).

Wat is jullie ervaring met eibach/bilstein??
Met vriendelijke groeten,
Jan-Gerrit ARTC-113
Scarb nr.: 6122

155 1.6 16v 1997 (R.I.P)
156 Ti 1.8 16v 2005
155 2.0 16v 1996

Terug naar “Algemene Technische vragen”