Gezien het feit dat het om maat 52 gaat... moet het toch wel duidelijk zijn om welke carbs het gaat?

Solex ADDH zit ook wel eens aan een Nordblokje geschroefd

Echt????????????????????
Maar goed... ik zou niet zo maar op de gok grote sproeiers gaan plaatsen...
Een
simpele onderbouwing (het is ietsje complexer dan dit...):
We
noemen ze stationairsproeiers... maar het
zijn progressiesproeiers... voornamelijk verantwoordelijk voor de "mengsel
kwaliteit" (verhouding benzine/lucht) vanaf "verhoogd stationair" tot zo'n 2750 / 3000 rpm.
De daadwerkelijke stationairmengselkwaliteit is mede afhankelijk van welke carburateur je erop geschroefd hebt.
De stationairmengsel
kwantiteit stel je met de "stationairschroeven" icm de gasklepopening. Moeten de schroeven te ver uit naar je gevoel... kun je de gasklepopening veranderen en kijken wat de invloed is op de vereiste "uitslag" van de stationairschroeven. Die delicate balans tussen die twee variabelen zien te vinden...
Is je carburateur voorzien van luchtomloopschroeven (zijn vaak verzegeld) kun je daarmee de stationairmengselkwaliteit nog beinvloeden. Maar... hoe meer stelmogelijkheden... hoe meer er ook verkeerd afgesteld kan worden... want nu moet je diezelfde delicate balans zien te vinden maar heb je opeens
drie variabelen...
Is je motor redelijk standaard, dan heeft het plaatsen van andere stationairsproeiers dus vooral invloed op het mengsel tussen verhoogd stationair en 3000 rpm... en dat is nou net het gebied dat het meeste gebruikt wordt...en lukraak vergroten geeft geen enkele garantie dat ie daar mooier van gaat lopen...
Als het torretje mooi loopt zoals ie is (qua carburatie dan), zou ik me geen zorgen maken over hoeveel slagen die schroeven nou uitgedraaid moeten worden om dat te bereiken, tenzij ze er bijna uitvallen... maar als dat het geval is, dan heeft je motor eerder een ander probleem waarvan je de oorzaak moet zien te vinden en op te lossen.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...