Bump
Vandaag dan eindelijk een afspraak voor de keuring gemaakt.
Naar aanleiding van jullie raad en enkele prive berichten & mails (waarvoor iedereen nog dank), besloten blanco naar de RDW keuring te gaan en het maar te laten gebeuren zonder zelf te beginnen over facelifts, homologatie, euro normen en versies etc.
De technische gegevens van de nieuwe motor en de garagefactuur vd ombouw wilde de keurmeester als eerste zien. De 2 en een half A4 met onderdelen die in 1 moeite door mee vervangen zijn, maakte gelijk de juiste indruk denk ik: dat het geen haast klus / half werk is geweest. Daarna bleef de man maar mompelen dat het er allemaal zo netjes en als nieuw uitzag, eerst toen hij de motorkap opendeed en met zijn zaklamp overal keek, en vervolgens toen hij onder de auto door was gelopen om daar te checken. Zelfs nog een mannetje erbij roepen:"Moet je eens komen kijken..."
Was achteraf dus echt appeltje-eitje op het RDW station in Schiedam, heel anders dan verwacht toen ik al die moeizame verhalen te horen kreeg via de officiele weg. Had ik dat geweten had ik dit hele topic niet eens hoeven beginnen

Me echt druk gemaakt om niks... Binnen 25 minuten was het geregeld met eigenlijk alleen maar een visuele inspectie en de meting vd uitstoot, snel of niet?
De 166 gaat voortaan bovendien als beige door het leven ipv het blauw waarmee deze kleur standaard op kenteken staat, dat ook maar meteen aangepast. Al met al is dit dan in ieder geval maar mooi geregeld nu, kan van het Alfa to-do lijstje af.