Wat is trouwens de hart op hart maat van de bevestigings gaten op de Porsche klauw ???
Die is 94 mm. De oortjes op de fusee zitten 100 mm uitelkaar maar dat is waarschijnlijk alleen van belang voor mensen met een oude Fiat.
Je kan eventueel nog de klauw 20 graden ofzo verzet monteren zodat de oortjes van klauw en fusee tussen elkaar vallen, volgens mij heeft mr Murena dat ook zo gedaan.
Ik heb inderdaad de klauw ook een graad of 20 verdraaid om zo de nieuwe afstand tussen de bevestigingsgaten te kunnen gebruiken. Als je geluk hebt kun je een van de twee gaten nog gebruiken, maar ik denk dat het meestal te weinig scheelt en dat je dus een adapter moet maken zodat je beide bevestigingsgaten een stukje verdraaid.
Wat betreft mijn projectje hier, ben ik bang dat ik de gekozen dikte van de adapter net niet juist heb... Als de bouten iets los zitten draait het wiel netjes en is er niets aan de hand, maar bij de laatste slagen om de klauw vast te zetten drukt hij de remschijf vast... Dat zal dus een dunne ring moeten worden om de juiste afstand te behalen die nodig is.
Voor de voorzijde zal een en ander nog lastiger worden, maar ik denk ook wel te doen. Het grote probleem is namelijk dat de grotere klauwen bij deze wagens vrijwel allemaal tegen de schokbreker aan gaan lopen bij een stuuruitslag. Om dit te verhelpen wil ik een adapter-ring maken zodat ik de klauwen 180 graden kan draaien naar de zijde waar de schokbrekers niet in de weg zitten. Moet ook allemaal wel te doen zijn denk ik, maar eerst moeten de wielen er achter dan weer op zodat ik de voorzijde op kan krikken...