VDB
Junior Member
Junior Member
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 18:35
Locatie: Dordrecht

lichte hapering 2000 nord;

za mei 12, 2012 11:18

Hallo allemaal,

Ik heb een lichte 'aarzeling' in de motor van mijn spider 2000 (1979) bij constante snelheid. Ik heb alles vernieuwd: contactpunten (afgesteld), bougiekabels, bobine, carbs... Volgens mij is het een kwestie van te weinig benzine...
Ik zie aan het brandstoffilterhuis sporen van verstelling van de bovenste stelschroef (door een van de 50 vorige eigenaren :-) . Ik denk dat de schroef te maken heeft met de (mate van) vacuum. Kan het zijn dat het hieraan ligt? en zo ja, wat gebeurt er als ik de schroef naar binnen draai / naar buiten draai? Wanneer krijg ik meer en wanneer krijg ik minder weerstand?

Hopelijk weet iemand raad.

Groet,
Gertjan
Spider 2000 Veloce
Spider 3.0 v6
Verkocht: Giulietta 1.750 QV

Gebruikersavatar
Rik de Reuver
Junior Member
Junior Member
Berichten: 56
Lid geworden op: za okt 28, 2006 16:07
Locatie: Nuenen

RE: lichte hapering 2000 nord;

za mei 12, 2012 17:55

Bleek bij mijn '79 Spider (USA) een 'verborgen' benzinefilter te zijn, die dus in jaren niet vervangen was. Zat achter, onder de auto aan de voorkant van de benzinetank.
Sowieso even kijken naar je benzinefilter(s) is mijn advies.

Gebruikersavatar
Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 11, 2005 16:52
Locatie: Oost-Brabant
Contacteer: Website

RE: lichte hapering 2000 nord;

zo mei 13, 2012 18:15

Heb ik ook gehad. Lang gezocht en getobt, en toen bij BAS in Lichtevoorde op de rollenbank gezet.
Kost wat, maar dan krijg je ook een Spider loopt als een zonnetje.

Bij mij was de sproeierbezetting niet in orde, te arm.

Kortom had ik eerder moeten doen.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Terug naar “Algemene Technische vragen”