WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Help mijn Alfa 147 1.6ts komt niet door de apk

do apr 05, 2012 21:10

Wat een beunoplossingen allemaal, terwijl die auto gewoon goed moet werken.

- Gaatje in de inlaat boren, gaat de ECU op corrigeren, geeft als eindresultaat een lekke inlaat (niet lekke uitlaat) en geen verschil.
- Nokkenassen wisselen voor meer vermogen doet niets voor CO. Sowieso moet je dan de boel gaan chippen om het netjes te krijg - en en ben je een boel geld kwijt. Sowieso, tunen aan een motor waar een probleem mee is wat je nog niet hebt achterhaald is taboe, want je maakt het bijna nooit beter en bijna altijd complexer om het goed te krijgen.
- Ja, een sportkat heeft meer doorlaat en zal minder effectief zijn in het schoonmaken van de uitlaatgassen.

Wat ik zei is dat je de beide lambdasondes realtime uit moest lezen, dus niet met een multimeter nameten fo ze pendelen. Ik ga er namelijk van uit dat ze het gewoon doen. Sowieso, wat zin de precieze meldingen die de computer geeft. Je kan zelf resetten, dus je zou ook de codes moeten kunnen geven. Als je om hulp vraagt, moet je ook mensen de kans geven om je te helpen, dus geef die codes eens?

jorritkooistra
Guru
Guru

do apr 05, 2012 21:27

die nokkenassen wisselen is voor later, eerst maar eens het co klaar.

tuurlijk ik snap ook wel dat je met andere nokkenassen geen beter co haalt, dat zeg ik toch ook niet.
ik had het alleen maar over meer vermogen, als je iets laat chippen kun je ook verder gaan dan alleen dat.

eerst het co maar eens verhelpen.
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

esvida
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 06, 2012 00:28

heb hier wel al verschillende gevallen gehad met apk co problemen waar al honderden euros aan uitgegeven waren en niet opgelost werden ,met de simpele ingreep een klein gaatje te boren had de auto dan wel een apk,heb hier een lancia 5 cilinder bij die haalt al 3 jaar effe het stikkertje van gaatje voor de apk en wordt daarna weer mooi dichtgeplakt,auto is met rijden en verbruik niks aan te merken oplossing kost niks.
maar als je je knip op de kop wil zetten ,ga je gang.
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Terug naar “Algemene Technische vragen”