Ik houd nog even een slag om de arm wat betreft de lekke koppakking...komt toch niet zo snel voor bij een boxer, ik heb nog kleine hoop dat het rest koelvloiestof in de uitlaat dempers is. Als ik volgende week weer tijd heb zal ik eerst eens de dempers na het spruitstuk loskoppelen en dan kijken of ie nog rookt. Of misschien heb ik wat doms gedaan met het vastzetten van het spruitstuk en lekt er daar water de inlaat in, of heeft het spruitstuk schade gehad door de crash. In elk geval sluiten de gaskleppen van de betreffende carburateur niet meer helemaal hopelijk is dat een kwestie van de gasklepjes opnieuw centreren op de as (het luchtfilter zat ook vol met kleine metaaldeeltjes die dus door de carb heen daarin zijn gekomen).
Om de woorden van mijn vader 30 jaar geleden te quoten over zijn Citroën GS: "en als ie het dan nog niet doet hang ik ´m achter de trekker en sleep ik ´m de Maas in. En als de trekker het ook niet doet met het paard.". Maar zover kwam het toen niet en nu ook niet.
					
															
															






 Nu heb je me ongerust gemaakt! Ik had eerst met die hoon geoefend op het kapotte blok en met olie erbij raakten die slijpsteentjes direct vervuild met slijpsel, en dan deden ze niets meer. Dus ik heb toen droog gehoond. En ik voelde inderdaad met de hand de slijpresten en heb dit met doekjes met wasbenzine schoongemaakt maar niet zo grondig als jij beschrijft. De cilinderbussen van de 308 heb ik bij een revisiebedrijf laten opboren en honen naar spec van de zuigerveren en dat ziet er wel wat netter uit dan wat ik nu heb, met het correcte schuine kruisende lijnen patroon. Dat krijg ik thuis niet voor elkaar maar ik dacht dat het honen gewoon is voor het effe opruwen van de cilinderwanden, zodat de nieuwe zuigerveren kunnen inslijten.
 Nu heb je me ongerust gemaakt! Ik had eerst met die hoon geoefend op het kapotte blok en met olie erbij raakten die slijpsteentjes direct vervuild met slijpsel, en dan deden ze niets meer. Dus ik heb toen droog gehoond. En ik voelde inderdaad met de hand de slijpresten en heb dit met doekjes met wasbenzine schoongemaakt maar niet zo grondig als jij beschrijft. De cilinderbussen van de 308 heb ik bij een revisiebedrijf laten opboren en honen naar spec van de zuigerveren en dat ziet er wel wat netter uit dan wat ik nu heb, met het correcte schuine kruisende lijnen patroon. Dat krijg ik thuis niet voor elkaar maar ik dacht dat het honen gewoon is voor het effe opruwen van de cilinderwanden, zodat de nieuwe zuigerveren kunnen inslijten.








