Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Motorkabelboom boxer 16V aansluiten

di jan 10, 2012 16:51

ik reed zonder doorlus zonder katrelais en zonder kat :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Motorkabelboom boxer 16V aansluiten

di jan 10, 2012 17:05

draadboom computer 001 en 002 is anders dan 003 en 004....
bij de eerste versie is doorlussen niet nodig of zoiets, stond toen wel op squadra tuning website
Computer is 004 weet niet of de boom dat ook is. Ging dat doorlussen over het emissieblokje of die rode stekker zoals op de foto hierboven? Ik zal vanavond eens zoeken bij hen op de site.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: Motorkabelboom boxer 16V aansluiten

zo jan 29, 2012 15:08

- Ovale connector met roze en roze-witte draad in de buurt van de ECU brandstofpomp aansturnig? is bij een 75 ook roze draad Waarom 2 draden dan? Ik zou alleen een door de ECU geschakelde plus vewachten aangezien er ergens in de buurt van de pomp wel massa te krijgen is? meet die roze-witte draad eens door naar de witte draad van de bobine, misschien is dit ht toerentellersignaal? Die roze draad zou naar het pomprelais te herleiden moeten zijn.
Roze draad zit aan klem 86 van zowel het motronic als dat andere relais, dit zou dan een + moeten worden.
Roze-wit zit aan klem 87 van het andere relais en zou van daaruit naar de pomp kunnen logisch gezien.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: Motorkabelboom boxer 16V aansluiten

zo jan 29, 2012 15:12


- Witte connector met 4 draden (roze, zwart, blauw-rood, blauw-geel) in de buurt van de ECU is dat niet vd kachel, is een brede stekker
Dat blijkt de connector te zijn om de knippercode te kunnen uitlezen ...
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Motorkabelboom boxer 16V aansluiten

zo feb 26, 2012 15:49

Ik heb inmiddels een schema gevonden en het meeste is nu aangesloten. Wat me nu wel opvalt is dat volgens het schema alle injectoren aan dezefde pin van de ECU en aan dezelfde pin van het relais zitten, ze lijken dus allemaal op hetzelfde moment aangestuurd te worden? Ik vraag me af hoe dat dan werkt ik had verwacht dat ze allemaal een eigen aansturing zouden hebben? Werkt dat op een of andere manier met vacuüm ofzo?
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7060
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Motorkabelboom boxer 16V aansluiten

zo feb 26, 2012 16:46

Nee hoor,

ze spuiten allemaal tegelijk in en dumpen de benzine in het inlaatkanaal waar het blijft liggen tot de klep opengaat. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Motorkabelboom boxer 16V aansluiten

zo feb 26, 2012 18:18

Tja dat verzin je niet hè, is daar geen winst te behalen qua vermogen? Betere menging = betere verbranding = meer vermogen?
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7060
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Motorkabelboom boxer 16V aansluiten

zo feb 26, 2012 18:31

maakt niet heel veel verschil helaas... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”