Trenta3
Guru
Guru

2 vragen over mijn Spider

vr dec 30, 2011 10:35

1ste vraag,

Mijn Spider 105 serie schakelt zeer goed, alleen de achteruitversnelling floept altijd terug.
Iemand had mij gezegd dat het normaal is bij de 105 serie dat ze er gevoelig aan zijn, maar ik heb de indruk dat het precies erger wordt :?
Als ik nu achteruit rijdt moet ik bijna constant de pook vast houden! :driving:

2de vraag,

Eergisteren de Spider nog eens van stal gehaald, en een beetje verder in de straat bleef mijn gaspedaal hangen (was de pedaal zelf die vast zat achter het laatste stuk van de middelconsole)
Met als resultaat dat ze volop in toeren ging met koude motor, ik sloeg eerst in paniek totdat mijnen € viel om het contact stil te leggen :oops:
onder de motorkap gekeken en mijn oliedop stond los! voor de rest start ze terug direct en ook geen rookpluim te zien ofzo, daarna ook het oliepeil gecontroleerd.
Iemand hier dat mij nu wat kan gerust stellen, of dat ik mij zorgen moet maken over eventuele schade 8-[

Gr. Tom
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Fransinge
Member
Member

RE: 2 vragen over mijn Spider

vr dec 30, 2011 17:55

Hoi, dat was even schrikken dan he ?, maak je maar niet bezorgd, elke motor die uit de fabriek komt van welk merk dan ook word op een testbank ook koud op voltoeren getest, wat je dient te vermijden is erg zware belasting als je blok nog niet goed op temperatuur is, bv vol gas in drie een heuvel op of topsnelheid proberen te halen.

Wat je bak betreft, heb kortgeleden alle delen in handen gehad en ik vermoed dat misschien de veren die de kogels in de schakelstang duwen om de versnelling vast te houden wat minder worden,heb die veertjes hier nog wel liggen, andere mogelijkheid: ligt je pook toevallig strak tegen de rand van je console aan als je de achteruit ingeschakeld hebt ? bij slechter worden van bak en motorsteunen zakt het hele zaakje wat voor of achteruit waardoor de schakelpook minder ruimte heeft om de versnellingen volledig in te leggen.

Ikzelf heb bv alleen nu de baksteun vervangen en 5 springt er soms uit omdat de pook de bovenkant van de console raakt

groeten,

Frans

Bog75
Full Member
Full Member

vr dec 30, 2011 19:01

Check even eerst of de rubber mof op de bak niet te strak zit.
Bert en Juul

Trenta3
Guru
Guru

za dec 31, 2011 00:50

Ok, bedankt voor de uitleg :D
van de middelconsole dat zou kunnen, is onlangs nog maar los geweest!

Gr. Tom
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Bog75
Full Member
Full Member

za dec 31, 2011 12:07

Dan is dat even hoofdverdachte lijkt me. Suc6
Bert en Juul