Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

GTA 3.2 type 2 ??

wo dec 28, 2011 11:00

Wat is het verschil tussen een GTA 3.2 type 1 en type 2 motor :?: Kun je dit van de buitenkant herkennen? Welke is beter [wat is beter]. Buiten de kleppendeksel, hoe herken je de 3.2 tov een standaard 3.0 ? Ik weet dat de inlaat buizen groter zijn maar zie je dat verschil als je niet die twee motoren naast elkaar hebt?

Nu hoor ik ook dat Savali een bak aanpassing had voor een opgeboorde GTA3.2 naar 3.5, weet iemand wat het verschil in de bak dan was?

:roll:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8066
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: GTA 3.2 type 2 ??

wo dec 28, 2011 12:10

Is er een type 1 danwel 2 gta blok dan? Mi zijn dit altijd fase3 motoren (met oa katalysatoren in de uitlaat spruitstukken)

Fysiek verschil weet ik zo niet, buiten idd het 'gta' op het inlaathuis. Zover ik weet is bv de diameter van de gasklep bij zowel een 3.0 als een 3.2 even groot. Of 'gta' inlaat buizen een nog grotere diameter hebben durf ik niet te zeggen.

Wordt er wellicht gerefereert aan de verschillen tussen een Busso 3.2 (147/156/gt/166) en een Holden 3.2 V6 (oa 159/ brera)? Want dat is vrij eenvoudig te controleren met een magneetje tegen het onderblok.... :x

:wink:

Edit: aanpassing aan de bak? Q2 sper erin gebouwd wellicht?

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: GTA 3.2 type 2 ??

wo dec 28, 2011 16:33

Welke geeft het magneetje dan aan? Neem aan dat de een een 250pk type is en de ander een 230pk? 166 had toch ook 3.2 meen ik maar dan met 230pk?

Voor de Bak, Savali zou voor de 3.5 de tandwiel verhouding, eindoverbrengen en/of koppeling/drukgroep hebben aangepast maar weet het zo niet zeker wat!
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8066
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: GTA 3.2 type 2 ??

wo dec 28, 2011 18:12

De Busso v6 is van aluminium, de Gm v6 is van gietijzer>magneetje... :wink:

De 3.2 levert in de 147/156 250 pk, dezelfde motor in de gt en 166 levert er 240, puur een truukje met het motormanagement zover ik weet, mechanisch zijn ze identiek.

Wat savali met de bakken frutselt weet ik niet, maar stukgedraaide standaard gta bakken komen nog wel eens voor meen ik.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: GTA 3.2 type 2 ??

do dec 29, 2011 08:33

Welke geeft het magneetje dan aan? Neem aan dat de een een 250pk type is en de ander een 230pk? 166 had toch ook 3.2 meen ik maar dan met 230pk?

Voor de Bak, Savali zou voor de 3.5 de tandwiel verhouding, eindoverbrengen en/of koppeling/drukgroep hebben aangepast maar weet het zo niet zeker wat!
volgens mij heb ik al eens op dit forum gelezen dat het de eindoverbrenging is (maar ik weet het dus niet)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: GTA 3.2 type 2 ??

do dec 29, 2011 17:53

Geen punt. Ben me gewoon wat aan het orienteren. Ik meen dat de 3.2 ook weer een langere slag heeft dan de 3.0 24V,. Wil wel eens weten wat de juiste basis is om het meeste uit een V6 te halen, vandaar! :twisted: Geen Turbo's maar wel bv losse throttle Boddies en vrij programmeerbare ECU. Zie wel eens van dei Luccini's en Trampoli's [of ziets] met richting 350¬400pk maar wel op basis van de 3.0 24V. De 3.2 heeft een langere slag [meen 4mm verschil] en vraag me dan af of dat niet een hogere onbetrouwbaarheid gaat geven als je die kant kwa vermogen gaat zoeken. :roll:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Terug naar “Algemene Technische vragen”