witte
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

Sponsors Alpe d`HuZes gezocht ! Update 12/2

di dec 13, 2011 18:01

Sponsoring Alpe d´HuZes 2012: Fietsen tegen kanker (Sponsors staan onderaan!)

Beste Alfa Clubleden,

Ik, Eelco Witte, ga samen met een 7-tal collega`s van Amfors op donderdag 7 juni 2012 de uitdaging aan om minimaal 1 tot maximaal 6 maal de vermaarde alpenreus Alpe d’HuZes op één dag te beklimmen.

Ik wil net als mijn collega`s van het Amfors team alleen voor het beste resultaat gaan, net als de mensen die kanker hebben. Daarom wil ik samen met het team het hoogste bedrag inzamelen van alle teams! Help ons dit doel te halen! Hieronder staat hoe je kunt helpen anderen te helpen. Elke bedrag, groot of klein, is dan ook zeer welkom!

Je kunt er voor kiezen om het bedrag over te maken op het Amfors team of op mijn naam persoonlijk. Dit maakt voor het totaal geen verschil.
Elke Euro telt mee. Namens mezelf alvast bedankt.

Wil je nog meer info over dit goede doel of wil je helpen sponsors te werven, aarzel dan niet en neem via PB even contact met me op.

Naast de privé redenen die sommige van mijn collega`s hebben om deze uitdaging aan te gaan staat hieronder ook een korte samenvatting.
Ook vindt u op de site van Alpe d`Huzes per deelnemer een toelichting over haar / zijn motivatie.

In de strijd tegen kanker ervaren patiënten en hun dierbaren een groot gevoel van onmacht. Ertegen vechten lijkt zinloos. Kanker is alom tegenwoordig. Stichting Alpe d’HuZes is opgericht om de onmacht die door kanker ontstaat om te zetten in kracht: kracht putten uit emotie. Hiermee zorgen we ervoor dat er zoveel onderzoek kan worden verricht om de kwaliteit van leven van zowel patiënt als de omgeving zo hoog mogelijk te houden. Dit doen we sinds 2006 door met zoveel mogelijk mensen steeds weer de grenzen van het mogelijke te verleggen.

Onder het motto “Opgeven is Geen Optie!” accepteren we geen beperkingen in wat we kunnen en zullen bereiken. Dit geldt voor de renners (die tijdens sponsorwerving geen “nee” kunnen accepteren en die tijdens het fietsen altijd de top van de Alpe d’HuZes willen bereiken), de sponsoren (die met hun donaties onze onderzoeken mogelijk maken), de artsen (die nooit mogen stoppen met het aanwenden van al hun kennis en vaardigheden om leven voor patiënten zo draaglijk mogelijk te maken) maar het meest natuurlijk voor patiënten zelf (ze strijden om met passie te leven…).

Op woensdag 6 en donderdag 7 juni 2012 gaan we opnieuw de uitdaging aan om zes maal de vermaarde alpenreus Alpe d’HuZes op één dag te beklimmen. Dat doen we met 7.500 deelnemers, zowel teams als individuele deelnemers. Met deze deelnemers gaan we het sponsor-resultaat van 2011 (20.176.381,45 euro) verpulveren: we gaan 30 miljoen euro bijeenbrengen! Dat kunnen we niet alleen. Daar hebben we uw hulp hard bij nodig!

Wat gebeurt er met uw sponsoring?
Stichting Alpe d´HuZes heeft sinds de eerste fietstocht 2006 al meer dan 20 miljoen euro opgehaald. Met dit geld financieren we onderzoek, projecten en diensten die in lijn zijn met onze missie: ‘Anderen Faciliteren en Inspireren om Goed, Gelukkig en Gezond te leven met kanker’. Deze keuze komt voort uit het gegeven dat tegenwoordig 55% van de patiënten geneest van kanker. De 45% die niet geneest gaat steeds langer met kanker leven; dat kan om 1 jaar, soms 5, tot wel 15 jaar gaan. Voor deze groep wordt de kwaliteit van leven met kanker steeds belangrijker. Dit is een belangrijk verschil met 30 jaar geleden. Toen ging 85% van de patiënten binnen 3 maanden dood en was de diagnose kanker welhaast een doodvonnis. In die situatie neem je als patiënt alleen maar afscheid. Met de sterk
vergrote overlevingskans van nu gaat het voor veel patiënten juist om de kwaliteit van hun leven.

Alpe d´HuZes wil daarom haar geld besteden aan het hele spectrum van de kwaliteit van leven. We zijn in 2008 gestart met de voorbereidingen voor het revalidatie-onderzoeksprogramma A-CaRe, vervolgens hebben we ons gestort op het thema Leven met Kanker, het thema Kanker en Voeding en zijn we nu bezig met een traject voor ‘Sneldiagnose en Optimale Behandeling’.

Organisatiekosten
Stichting Alpe d’HuZes voert een nadrukkelijk en strikt Anti-Strijkstok-beleid. Het ingezamelde geld gaat voor 100% naar kankeronderzoek. De Stichting Alpe d’HuZes maakt geen kosten, betaalt geen eigen medewerkers en betaalt niet voor diensten! En zo hoort het!

Mag ik op u rekenen?
Ik doe mee aan dit prachtige evenement en vraag u met deze brief om een sponsorbijdrage. Ik vraag u om uw gevoel te laten spreken, het leven is veel te mooi om er vroeg mee te stoppen. Daarom stap ik, samen met al deze deelnemers, op 6 en 7 juni op de fiets, monteren we in gedachte een bagagedrager en fietsen met een dierbare achterop omhoog. Pijn wordt bijzaak, vermoeidheid wordt niet herkend, de herinneringen aan onze dierbaren worden sterker en de hoop op overleven eveneens. Wees ruimhartig, wees brutaal, wijk af van wat gebruikelijk is en sponsor ons initiatief. Alpe d’HuZes is ondertussen een begrip geworden, waar ook u als bedrijf/sponsor gewoon bij moet en wilt horen.

Als ‘tegenprestatie’ voor uw sponsoring zijn er verschillende mogelijkheden. U kunt vertegenwoordigers van de Stichting vragen op te treden tijdens bedrijfsactiviteiten of vragen artikelen te leveren voor gebruik binnen uw bedrijf. Ook kan uw bedrijfsnaam zichtbaar worden gemaakt op de berg en kan uw logo worden vermeld op het shirt van de door u gesponsorde renners. Voor grotere sponsoren hebben we uitgebreide PR-mogelijkheden beschikbaar: u ontvangt als aandenken een replica van de koerstrui van de door u gesponsorde rijder/team met uw shirtreclame. Tevens zal er ook komend jaar weer veel media aandacht zijn (radio, televisie, nieuwsbladen, etc.) voor het evenement.

Ik geef niet op in het werven van sponsorgelden voor Alpe d’HuZes, geeft u niet op met het doen van een donatie? Mag ik op jullie rekenen?

Opgeven is Geen Optie! Sponseren wel!
Een sportieve groet,

Eelco Witte

Hoe te doneren:

1: ga naar de online site door te klikken op: http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl ... /team.aspx
2: klik op `doneer`
3: klik op `persoon` Eelco Witte (op het team kan natuurlijk ook)

Jullie bijdragen geven mij en het onderzoek een extra duwtje in de rug!
Kijk ook eens op www.opgevenisgeenoptie.nl voor meer informatie

Iedereen die al gesponsord heeft voor dit goede doel =D> :thumbs:
Hieronder een overzichtje wat ik wekelijks zal bijwerken; op volgorde van sponsering

Hylke
AR Parts
Qverde, Italian Car Parts
Johanneke
Marcel
Laatst gewijzigd door witte op ma feb 13, 2012 16:20, 4 keer totaal gewijzigd.

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: Sponsors Alpe d`HuZes gezocht !

di dec 13, 2011 21:05

De score is geopend, wel voor jou, met de prikkel om zo vaak mogelijk naar boven te klimmen!
Ik hoop dat jullie/jij met deze actie een mooi bedrag bij elkaar kunnen fietsen.

Ik heb overigens het onderwerp naar het Café verhuisd, er wordt feitelijk gezien niets gezocht wat te maken heeft met Alfa.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Rene33
Full Member
Full Member

wo dec 14, 2011 11:04

Eelco, topactie!
Zojuist een kleine donatie gedaan alvast.
Veel succes met die zware klim! :wink:
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 "Veloce",
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 14, 2011 11:50

ik was helaas te laat om komend jaar mee te doen, goed doel en pracht beklimming

SUCCES!

tip: doe eerste 2,6 km rustig aan, dan is de rest gewoon goed te doen!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

witte
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

ma feb 13, 2012 16:16

Zo, even een update.

Afgelopen tijd al hard aan het trainen en dat is wel nodig ook!
Sponsors beginnen ook te komen en het gaat de goede kant op, maar het kan nog beter! :wink: (tussenstand 12/2 = ongeveer € 5.000,- !!)

Daarom de afgelopen tijd lopen denken over wat voor actie`s er kunnen komen die ook nog Alfa gerelateerd zijn natuurlijk :lol:
Hierbij wat er (tot nu toe) gaat komen:

1: Het archief eens opgeruimd en nu komen voor het goede doel, de Alpe d`HuZes, allemaal persfoto`s, kalenders, boeken etc te koop. Kijk op Il Mercato
2: De garage mag ook leeg en dus komen ook veel Bertone en spider onderdelen te koop
3: Op de oude Bert worden de sponsors dmv een sticker vermeld. Deze blijven een vol jaar op de auto zitten en zijn dan zichtbaar op diverse evenementen.Kosten per sponsering, inclusief sticker 25,- p.st. (maat ongeveer 10 x 15, zelf logo of naam aanleveren) Grotere stickers kunnen natuurlijk ook, maar dan even in overleg over de maat en het te sponseren bedrag :wink:

Al het geld dat de spullen op gaan brengen gaat direct naar de Alpe d`HuZes, dus je dient dit zelf rechtstreeks te storten. Instructies heb ik natuurlijk voor je. Op deze manier komt al het geld op de juiste plek! Dus wees ruimhartig met je biedingen, wie het eerst komt........
(Eventuele verzendkosten apart aan mij overmaken.) Het is pas verkocht als het geld is bijgeschreven!

Over andere actie`s ben ik nog druk aan het denken :wink:
Heb je vragen, mail of bel me gerust,

gr eelco

Terug naar “Het Forum Café”