Zo ook van de Miljonairfair in de RAI en aangezien ik toch in de buurt woon scooter ik er graag langs.
De beurs bestaat vooral uit duur, maar niet mooi, spul waarbij voor mij duidelijk is dat smaak kan verschillen.
Het meeste is (naar mijn smaak) niet chique.

Bijvoorbeeld de Ducati Diavel AMG. Brrrr.... (en dat voor een Ducati fan).
Maar ik moet eerlijk toegeven ook nu stonden er ook bijzondere stands.
Een zeer opvallende stand was er van een Nederlandse ondernemer die je voor net geen €100.000 met een raket de ruimte in schiet om zo je astronauten brevet te halen.

Space Expedition Curaçao.
Als ik €100.000 had, dan ging deze meteen naar de 4 minuten durende ruimtereis (dus echt het vliegen in "outerspace", niet het opstijgen en landen wat met meer dan 4G ook wel geinig lijkt).
De onvermijdelijke elektrische auto.

Een bevriende kunstenaar had enkele van zijn werken op de stand van een Amsterdam kledingzaak (ook een autosport sponsor) geplaatst. Manshoge hardhouten beelden.

Maar het pareltje van de beurs was voor mij de Melkus.

Bron melkus-sportwagen
Melkus???? Ik moest echt even hard nadenken welk merk dat ook alweer was. Het logo kwam mij wel bekend voor maar hoe zat het ook alweer.
http://www.youtube.com/watch?v=9vOyk23NBGs
Het is een beetje Lotus, Ford GT, Koenigsegg. Maar dan toch met een (Oost) Duitse "flair" en heel klein.
Melkus 2000 RS
Een plaatje van een wagen.
Instappen is wat moeilijk (voor mijn leeftijd) maar eenmaal achter het stuur zit het mij als een maatpak.
Ik zocht even naar de pook en het koppelingspedaal, maar natuurlijk gaat het schakelen ook hier met flippers aan het stuur.
Deze video van mij laat ik maar even online staan hoor, maar toont wel dat ik onder de indruk ben:
........
Wat de auto zo bijzonder maakt is dat deze klein, licht en krachtig is. Ook de prijs is bijzonder.... hoog €185.000
Ik vind het echt een plaatje van een wagen maar zo'n bedrag voor een viercilinder turbo?
Hmmmm Ik denk dat een Lotus Exige tot vergelijkbare prestaties in staat is en al voor rond de €40.000 te koop.
Maar dat neemt niet weg dat tussen de Porsches, BMW's, Mercedes en Jeep's dit wel een heerlijke welkome verrassing was.