jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Klepspeling spider 2.0 vraagje

zo dec 11, 2011 21:04

Ziet er netjes uit Frans!

De slang die aan de rembekrachtiger zit kan die niet dichtgezogen worden?

De originele slang heeft een flinke wanddikte ivm het gevaar van dichtzuigen.

gr Jan

Fransinge
Member
Member

ma dec 12, 2011 23:20

Hoi Jan,

die slang wordt normaal gesproken gebruikt in de hogedrukleiding van een zgn voorzetbrander, behalve de fraaie buitenmantel heeft deze slang een wanddikte van rond de 5 mm, heb er meer vertrouwen in dan in degene die er af komt ;-)
Inmiddels de alu ringen van voor naar achteren gebracht, kan iemand nog uitleggen wat het verschil maakt ?

groet,
Frans

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di dec 13, 2011 08:56

Als het goed is net iets betere afdichting van je nokkenasdeksel.
Aan de voorrand van het deksel de 2 M7 boutjes, aan de achterkant de 2 bouten met alu ringen eronder. Word de boel voor en achter stevig aangedrukt.
Of het echt veel uitmaakt tov de rode fiberringen vraag ik me af. Die zijn ook best stevig.

Gr,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di dec 13, 2011 08:57

Overigens, ik weet of je de kap die over de koelfan heen hoort nog hebt maar die is wel echt van belang.
Maakt echt verschil voor de koeling tijdens langzaam rijden of stilstaan.

Gr,
DJ

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Klepspeling spider 2.0 vraagje

di dec 13, 2011 11:28

Hoi Jan,

die slang wordt normaal gesproken gebruikt in de hogedrukleiding van een zgn voorzetbrander, behalve de fraaie buitenmantel heeft deze slang een wanddikte van rond de 5 mm, heb er meer vertrouwen in dan in degene die er af komt ;-)
Inmiddels de alu ringen van voor naar achteren gebracht, kan iemand nog uitleggen wat het verschil maakt ?

groet,
Frans
De alu ringen zijn onder andere om statische electrisiteit af te voeren.
Gr jan

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di dec 13, 2011 13:01

Hoi Jan,

groet,
Frans
De alu ringen zijn onder andere om statische electrisiteit af te voeren.
Gr jan
Oh? Maar dat kan toch middels die twee M7 boutjes vooraan het nokkenasdeksel? Had deze verklaring nog niet eerder gehoord.

Gr,
DJ

Fransinge
Member
Member

di dec 13, 2011 13:34

Overigens, ik weet of je de kap die over de koelfan heen hoort nog hebt maar die is wel echt van belang.

Gr,
DJ
Hoi Dirk-Jan,

die kap heeft er bij ons nog niet opgezeten en ik heb toch al wat ritjes met warm weer gemaakt zonder problemen, zit er nog een op die sloper van je ?

groeten,

Frans

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di dec 13, 2011 18:58

Gr,
DJ
Hoi Dirk-Jan,

die kap heeft er bij ons nog niet opgezeten en ik heb toch al wat ritjes met warm weer gemaakt zonder problemen, zit er nog een op die sloper van je ?

groeten,

Frans
Hoi Frans, zolang je beetje rijwind hebt is er ook niks loos. Alleen als je echt heel langzaam rijd of vooral fileverkeer kan het vervelend zijn.
Hangt ook beetje van staat radiateur af en of je de kachel bij hebt op standje warm.
Die op de sloper is niet zo netjes meer dacht ik. Zal van de week nog even goed kijken voor je.

Gr, DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”