En bij constante snelheid en remmen danMet RWD wordt dat verschil zonder twijfel beter merkbaar mede omdar een voorwielaandrijver doorgaans wat meer druk op de aangedreven wielen heeft en je beter kunt aanvoelen wanneer de wielen beginnen te slippen.
dit geld volgens vooral statisch, dynamisch gezien is een rwd in het voordeel, De auto komt uit de veren voor als je optrekt dus juist minder druk op de voorwielen dus minder grip. Echter moet je wel voldoende grip (onder gladde omstandigheden) hebben om een stil staande auto (statisch) in beweging te krijgen zodat je meer druk krijgt op de aangedreven achterwielen. Een rwd transaxle is wat mij betreft dan ook ideaal in winterse omstandigheden. Ik heb vorig jaar geen enkel probleem gehad met mijn 75 in de sneeuw en bevroren sneeuw, dit terwijl ik geen winter banden gemonteerd had maar het moest doen met nieuwe michelin energie 185-65-14. Toch heb ik nu winterbanden op de auto, gewoon voor dat stukje extra veiligheid. En ik woon vlak aan de grens in duitsland en wil graag aral 102 blijven tanken