Hallo allemaal,
Op mijn 75V6 heb ik nu een 75TS bak gepland. Dus alvast de TS tellerbak en TS snelheidskastje gemonteerd.
De snelheidsmeter geeft nu te laag aan, wat goed komt zodra de TS bak gemonteerd is.
Echter, nu het probleem. De toerenteller geeft een factor 1,33 te hoog aan.
Immers, bij een 4 cylinder = 4 bougie pulsen 1 krukasomwenteling, maar op een V6 zijn dat er 6. Dus bij 2/3 omwenteling denkt de teller dat we al een rondje hebben gemaakt. Dus, loopt ie stationair op de TS toerenteller 1500 rpm.
Hoe is dit te verhelpen? Ik heb de america tellerbak nu uit elkaar liggen, en zie dat zowel de km teller als de toerenteller door 1 printplaatje gevoed worden. Waar zit het verschil in de TS en 6 cylinder toerenteller? In dat printje of in de teller(s)?
Wie heeft hier eerder mee geworsteld en weet wat je waarop over kan zetten om zowel een goede km teller en goede toerenteller te krijgen?
Ik zie alweer die beruchte potmeter op de toerenteller zitten maar weet nog met mijn 33 hoeveel trail-and-error het was voordat je daarmee iets kreeg wat ook maar vaag iets met de werkelijkheid te maken had! Laat staan een toerenteller die klopt.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp,
Mvg, Pieter