yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

di nov 01, 2011 19:17

En daarbij, als al expliciet in de voorwaarden staat vermeld dat de verzekering op het circuit niet geldig is, dan is dat toch geen impliciet verbod om daar überhaupt te komen met de verzekerde auto? Het is alleen maar een clausule die zegt dat schades op een circuit niet gedekt worden door deze verzekering, of vergis ik me nou?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverze

di nov 01, 2011 19:19

En daarbij, als al expliciet in de voorwaarden staat vermeld dat de verzekering op het circuit niet geldig is, dan is dat toch geen impliciet verbod om daar überhaupt te komen met de verzekerde auto? Het is alleen maar een clausule die zegt dat schades op een circuit niet gedekt worden door deze verzekering, of vergis ik me nou?
Klopt. Dat kunnen ze namelijk niet verbieden.

Overigens ben je op de Ring wel verzekerd, tenzij deze apart vermeld is! Aangezien dit officeel een tolweg is.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 01, 2011 19:37

Overigens ben je op de Ring wel verzekerd, tenzij deze apart vermeld is! Aangezien dit officeel een tolweg is.
Dat laatste geloof je toch zeker zelf niet?
Ik ga het niet uitproberen voor je, maar denk niet, dat ik mijn all-risk verzekerde auto vergoed krijg, als ik die op de ring 1,5m korter maak.....
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 01, 2011 19:55

Op de ring hoor je verzekerd te zijn, maar als jij je niet aan de verkeersregels houdt, is er een voorbehoud voor de verzekering om niet uit te keren. Het komt neer op opzet, of aan opzet grenzende overmoed waarmee je op de ring gaat jakkeren. Als jij getuigen hebt dat jij je aan alle ter plekke geldende verkeersregels hebt gehouden, heb je een kans om in de rechtbank gelijk te krijgen, maar je zal behoorlijk sterk moeten staan wil je dat lukken.

Ik zou er in ieder geval niet van uitgaan dat jouw verzekering je eigen schade uitbetaald en materiele schade aan derden, de bergingskosten en het terugvervoeren van jou of je auto naar Nederland ook niet. Het kan zijn dat je het wel allemaal vergoed krijgt, maar er zijn genoeg gevallen waar mensen het geprobeerd hebben en bot hebben gevangen.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 01, 2011 19:56

Ik zou die originele brief van Aegon wil eens willen zien...
Die ziet er waarschijnlijk zo uit:
Geachte heer D,

Vandaag heeft de verzekeringsmaatschappij, Aegon, contact met ons opgenomen betreffende de aangeboden auto met kenteken ////, Honda Integra

Het blijkt dat de auto niet alleen gebruikt wordt voor woon- werkverkeer maar ook voor straatraces. Dit is voor de maatschappij een reden om de polis op te zeggen per 31-10-2011 om 12.00 uur.
U bent dan niet meer verzekerd. De dekking is alleen WA voor de periode 22-10-2011 tot 31-10-2011.

Eventueel kunnen wij u een verzekering aanbieden bij Rialto, echter het is ook nog niet zeker of zij het voertuig in dekking willen nemen. Wij hebben bijgaand een aanvraagformulier van Rialto ingevoegd. Mocht u interesse hebben om de auto eventueel bij Rialto te verzekeren, dan vragen wij u het aanvraagformulier zo volledig mogelijk in te vullen en tevens melding van het meedoen aan straatraces. Zoals bijvoorbeeld hoe vaak, waar, zijn er afzettingen enz. Zoveel mogelijk informatie betreffende de races en dan is het nogmaals af te wachten of Rialto de auto wilt verzekeren.

Wij willen u er nogmaals op attenderen dat de auto met kenteken ////// tijdens de periode 22-10-2011 / 31-10-2011 12.00 uur alleen WA verzekerd is en daarna zal de polis worden geroyeerd en is er dus geen verzekering meer.
(Gevonden op de bron van het hele verhaal: http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 45&t=59218 )

Aegon rept met geen woord over een circuit, alleen maar over straatraces. Grote kans dat er hier een misverstand (lees: te snel getrokken conclusies) in het spel is.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 01, 2011 20:05

Voila, nu zijn we er! Precies, wat enkele wel denkenden onder ons al dachten.

Geheel terechte royering dus. :!:

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 01, 2011 20:07

Je kan er rustig van uit gaan dat die verzekeringsmaatschappij zijn/haar huiswerk heeft gedaan voordat ze zulke stappen gaan nemen.

Hij ontkent ook nergens dat hij niet eerder aan straatraces heeft meegedaan, het is niet zozeer dat ze de verzekering van de auto opzeggen, maar die van hem als persoon. Hij heeft als persoon aan straatraces gedaan en daarom zeggen ze de verkzering op van de auto. Logisch vind ik. Rijbewijs mogen ze ook meteen afpakken. Er zijn genoeg mogelijkheden in Nederland om legaal te racen.
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di nov 01, 2011 20:19

Die brief rammelt aan alle kanten. "Het blijkt dat de auto niet alleen gebruikt wordt voor woon- werkverkeer maar ook voor straatraces. Dit is voor de maatschappij een reden om de polis op te zeggen per (...)". Er wordt naar geen enkele voorwaarde of clausule verwezen. Verder wordt "straatraces" niet gespecificeerd. Wat is in de ogen van de verzekeraar een "straatrace"? Een door de plaatselijke winkeliersvereniging georganiseerde show? Het zaterdagavondmeubelboulevardgekloot? Een stoplichtsprintje?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 01, 2011 20:37

Eens

De brief lijkt van een tussenpersoon te komen? Je zou meer zorgvuldigheid en formaliteit verwachten.
Er wordt wel verwezen, naar contact met de verzekeringsmaatschappij. Ik neem voor het gemak even aan, dat deze wel zorgvuldiger handelt/ correspondeert.

Een parkeerplaatsmeeting is natuurlijk geen stratenrace.

Al met al blijft de ware toedracht speculeren, maar de 'angst' over/ het indianen verhaal over circuitgebruik, is voor mij iig volstrekt verdwenen/ ontkracht.

erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di nov 01, 2011 20:43

Wbt. de Nordschleife.
Een vriend van me heeft jaren terug zijn blok opgeblazen op de Nordschleife.
Op zijn oliespoor gingen 2 motoren onderuit en een auto de vangrail in.
3x afgeschreven en verzekering heeft alles betaald!
Of dat nu nog zou lukken vraag ik me af.....
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

RalfUittenhout
Member
Member

di nov 01, 2011 21:27

Dat laatste geloof je toch zeker zelf niet?
Ik ga het niet uitproberen voor je, maar denk niet, dat ik mijn all-risk verzekerde auto vergoed krijg, als ik die op de ring 1,5m korter maak.....
Het klopt inderdaad dat de ring een gewone éénrichting tolweg is. Je bent hier verzekerd zolang je je aan de verkeersregels houdt: links inhalen, knipperlicht gebruiken etc. Voor de snelheid geldt dat er op de meeste stukken een advies snelheid geldt (net zoals op de autobahn, waar 130 adviessnelheid is, hier ben je bij 135 dus ook niet verzekerd) en op sommige plekken (volgens mij in de buurt van de carousel) mag je volgens mij maar 50 ofzo.. Zolang je je netjes aan de regeltjes houdt is er niks aan het handje.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 01, 2011 22:19

aegon [ reply ]
01-11-2011 om 15:19

Dit verhaal klopt niet. Alleen op basis van Facebookfoto’s van racen op circuit wordt iemand niet geweigerd. We zoeken uit wat er precies gebeurd is.
Ik kan er ook niks ver vinden in hun polisvoorwaarden.
ASlleen over uitsluitingenen van schade veroorzaakt tijdens een snelheidsrit ect.
Geloof er ook helemaal niks van.

http://www.polisvoorwaardenonline.nl/
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 01, 2011 22:30

aegon [ reply ]
01-11-2011 om 15:19

Dit verhaal klopt niet. Alleen op basis van Facebookfoto’s van racen op circuit wordt iemand niet geweigerd. We zoeken uit wat er precies gebeurd is.
Ik kan er ook niks ver vinden in hun polisvoorwaarden.
ASlleen over uitsluitingenen van schade veroorzaakt tijdens een snelheidsrit ect.
Geloof er ook helemaal niks van.

http://www.polisvoorwaardenonline.nl/
Waar staat die post? Wel slim van Aegon om in het topic te reageren :D

Wil een Moderator de topic titel wijzigen, aangezien deze niet klopt, in combinatie met de eerste post kan dat verkeerde verhalen verder de wereld in helpen.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 01, 2011 22:33

Geachte heer D,

Vandaag heeft de verzekeringsmaatschappij, Aegon, contact met ons opgenomen betreffende de aangeboden auto met kenteken ////, Honda Integra

Het blijkt dat de auto niet alleen gebruikt wordt voor woon- werkverkeer maar ook voor straatraces. Dit is voor de maatschappij een reden om de polis op te zeggen per 31-10-2011 om 12.00 uur.
U bent dan niet meer verzekerd. De dekking is alleen WA voor de periode 22-10-2011 tot 31-10-2011.

Eventueel kunnen wij u een verzekering aanbieden bij Rialto, echter het is ook nog niet zeker of zij het voertuig in dekking willen nemen. Wij hebben bijgaand een aanvraagformulier van Rialto ingevoegd. Mocht u interesse hebben om de auto eventueel bij Rialto te verzekeren, dan vragen wij u het aanvraagformulier zo volledig mogelijk in te vullen en tevens melding van het meedoen aan straatraces. Zoals bijvoorbeeld hoe vaak, waar, zijn er afzettingen enz. Zoveel mogelijk informatie betreffende de races en dan is het nogmaals af te wachten of Rialto de auto wilt verzekeren.

Wij willen u er nogmaals op attenderen dat de auto met kenteken ////// tijdens de periode 22-10-2011 / 31-10-2011 12.00 uur alleen WA verzekerd is en daarna zal de polis worden geroyeerd en is er dus geen verzekering meer.
(Gevonden op de bron van het hele verhaal: http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 45&t=59218 )

Aegon rept met geen woord over een circuit, alleen maar over straatraces. Grote kans dat er hier een misverstand (lees: te snel getrokken conclusies) in het spel is.
Over te snel conclusies trekken gesproken, uit de eerste zin blijkt dat dit niet een bericht van Aegon zelf is, maar die van de tussenpersoon aan de verzekerde. :oops:

Maar de eindconclusie blijft wel staan.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 01, 2011 23:01

Geachte heer D,

Over te snel conclusies trekken gesproken, uit de eerste zin blijkt dat dit niet een bericht van Aegon zelf is, maar die van de tussenpersoon aan de verzekerde. :oops:

Maar de eindconclusie blijft wel staan.
Uhm als ik even verder mag speculeren.... mijn oog valt op het woordje aangeboden in de eerste zin. Ik heb het idee dat het hier om een voorlopige dekking ging en dat er, toen de aanvraag in behandeling is genomen, uit de schadehistorie van deze verzekerde is gebleken dat hij aan straatraces mee doet / heeft gedaan. Verzekeraars houden geclaimde schades namelijk bij in een algemeen systeem. Het is trouwens normaal dat Aegon contact opneemt met de tussenpersoon.

Je moet trouwens heel wat hebben geflikt om bij Rialto terecht te komen.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Het Forum Café”