De gasklep had wat aanslag dus remmenreiniger en het kwam redelijk los.. ach weet je wat? Ik kook dat ding wel even uit in de ultrasoon... dus gasklepsensor eraf... OEPS... die had dus een afstelling....
Het onderwerp:

Hoe krijg ik de juiste afstelling weer terug? Wat online zoeken gaf dit als resultaat:

Helaas ontbreekt de voorgaande pagina maar hier maak ik uit op dat het een kwestie is van de sensor draaien totdat je bij dichte gasklep een weerstand van min of meer 0 Ohm meet... Lijkt simpel... maar hoe meet ik dat de gasklep 72 graden openstaat zoals in het vervolg staat??? Of is dat van minder belang en is het goed als ie bij dichte klep goed staat?
Uit angst om de boel nog verder te verklooien heb ik verder niet geprobeerd de sensor te verwijderen om de klep uit te koken maar kan ik hem er gewoon af halen (trekken?) als de twee boutjes los zijn? Ik moet nu toch gaan afstellen dus waarom dan niet doen wat is sowieso van plan was?
Dan het bijna OEPSje... Aangezien er een nieuwe radiateur etc in gaat eens een kritische blik geworpen op het koelvloeistoftankje dat eruit ziet als een varken...

Gedemonteerd... zelfs voor mij simpel genoeg...
Toen wilde ik e.e.a. van het tankje verwijderen om hem in de vaatwasser te mikken en de meuk van de bodem eruit te krijgen... dop los... niveausensor los... uh... daar staat bij dat je hem NIET los mag schroeven... en dat kan ik me voorstellen want dan draai je de rand tegen het kabeltje aan... maar hoe krijg ik hem eruit?
Iemand?
B.v.Dankiedankie voor de tips & commentaren!