Maar welke Alfa

Want? Die roesten niet wilde je zeggen?..... verkoop de handel aan VW...........
Alles beter dan die enorme prutsers van Fiat.Want? Die roesten niet wilde je zeggen?..... verkoop de handel aan VW...........![]()
Denk dat bernhard jr m gewoon niet zo goed heeft afgezeemt na de zaterdagse waschbeurt...![]()
Grtz,fRank
Hmz... Zou het echt? De 8c Spider is anders nog steeds niet uitverkocht....en het was toch al een niche model in een beperkte oplage dus al had dat de auto 2x zo duur gemaakt, dan waren ze nog steeds allemaal verkocht.
Ja. Als ze gebruikt worden in de echte wereld tenminste... Zelfde geldt voor een Aston Martin en de meeste andere exotica waar nog ergens metaal in het chassis zit. Een Panda of Polo is beter. Waarom? Omdat ze voor andere gebruiksomstandigheden ontworpen zijn, ofwel: de fabrikant stelt dat de Panda of Polo minimaal 10 jaar en 200.000 km mee moet gaan zonder gekkigheid, waarbij de eigenaar de auto in alle mogelijke omstandigheden gebruikt. Vervolgens wordt hier een testprogramma aan gehangen waarbij niet te benijden testrijders kilometers gaan maken op een testbaan, waarbij een bepaald percentage van de kilometers door een stoftunnel, een zoutbad, waterspray en noem maar op wordt gereden. De exacte samenstelling van deze testkilometers en omstandigheden heet het collectief en is representatief voor wat de fabrikant denkt dat zijn 95%-iel (of 99%-iel, ik noem maar een getal) klant met de auto zal gaan doen. De 95%-iel klant van de dure sportwagen gaat echt niet buiten rijden in de pekel, en zelfs vaak niet in de regen, dus dat verklaart dat deze auto's relatief snel zullen roesten als je dat toch doet. Over-engineeren is in deze tijd bijna nergens meer mogelijk, er moet geld verdiend worden. En de definitie van over-engineeren wordt dus gekoppeld aan het collectief van het grootste deel van de gebruikers. Het is minder duur om voor de paar dwazen die buiten de grote groep vallen achteraf de problemen op te lossen, dan je van te voren voor alle problemen in te dekken...Of moet ik nu concluderen dat de Maserati en Ferrari's ook allemaal zo eruit zien na 2-3 jaar?![]()
Volgens mij mis jij Yuri's punt.Tja, zo kan je natuurlijk alles recht lullen wat krom is.
Rechtlullen wat krom is? Volgens mij geeft Yuri gewoon een (uitgebreide) uitleg over hoe het er aan toe gaat en wat de beweegredenen zijn. Dat heeft toch niets met rechtlullen te maken?Tja, zo kan je natuurlijk alles recht lullen wat krom is.Ja. Als ze gebruikt worden in de echte wereld tenminste... Zelfde geldt voor een Aston Martin en de meeste andere exotica waar nog ergens metaal in het chassis zit. Een Panda of Polo is beter. Waarom? Omdat ze voor andere gebruiksomstandigheden ontworpen zijn, ofwel: de fabrikant stelt dat de Panda of Polo minimaal 10 jaar en 200.000 km mee moet gaan zonder gekkigheid, waarbij de eigenaar de auto in alle mogelijke omstandigheden gebruikt. Vervolgens wordt hier een testprogramma aan gehangen waarbij niet te benijden testrijders kilometers gaan maken op een testbaan, waarbij een bepaald percentage van de kilometers door een stoftunnel, een zoutbad, waterspray en noem maar op wordt gereden. De exacte samenstelling van deze testkilometers en omstandigheden heet het collectief en is representatief voor wat de fabrikant denkt dat zijn 95%-iel (of 99%-iel, ik noem maar een getal) klant met de auto zal gaan doen. De 95%-iel klant van de dure sportwagen gaat echt niet buiten rijden in de pekel, en zelfs vaak niet in de regen, dus dat verklaart dat deze auto's relatief snel zullen roesten als je dat toch doet. Over-engineeren is in deze tijd bijna nergens meer mogelijk, er moet geld verdiend worden. En de definitie van over-engineeren wordt dus gekoppeld aan het collectief van het grootste deel van de gebruikers. Het is minder duur om voor de paar dwazen die buiten de grote groep vallen achteraf de problemen op te lossen, dan je van te voren voor alle problemen in te dekken...Of moet ik nu concluderen dat de Maserati en Ferrari's ook allemaal zo eruit zien na 2-3 jaar?![]()
Als ik ruim 200k voor een auto neer zou leggen, zou ik de eerste 10 jaar geen roest willen zien, het maakt toch niet uit voor wat voor omstandigheden een auto ontworpen is?
Het gaat erom dat je gewoon waar moet krijgen voor je geld, laatst heb ik toevallig een Mercedes SLR van onderen gezien, het zag er allemaal als nieuw uit, dit terwijl de auto 4 jaar oud is en al meer dan 70.000 km heeft gereden!
Het kan natuurlijk ook zijn dat maar 1 op de 1000 8c's dit probleem heeft, dan is er al bijna geen probleem meer.
Uiteraard, 70.000 kilometer en alleen maar zon.Rechtlullen wat krom is? Volgens mij geeft Yuri gewoon een (uitgebreide) uitleg over hoe het er aan toe gaat en wat de beweegredenen zijn. Dat heeft toch niets met rechtlullen te maken?Tja, zo kan je natuurlijk alles recht lullen wat krom is.Ja. Als ze gebruikt worden in de echte wereld tenminste... Zelfde geldt voor een Aston Martin en de meeste andere exotica waar nog ergens metaal in het chassis zit. Een Panda of Polo is beter. Waarom? Omdat ze voor andere gebruiksomstandigheden ontworpen zijn, ofwel: de fabrikant stelt dat de Panda of Polo minimaal 10 jaar en 200.000 km mee moet gaan zonder gekkigheid, waarbij de eigenaar de auto in alle mogelijke omstandigheden gebruikt. Vervolgens wordt hier een testprogramma aan gehangen waarbij niet te benijden testrijders kilometers gaan maken op een testbaan, waarbij een bepaald percentage van de kilometers door een stoftunnel, een zoutbad, waterspray en noem maar op wordt gereden. De exacte samenstelling van deze testkilometers en omstandigheden heet het collectief en is representatief voor wat de fabrikant denkt dat zijn 95%-iel (of 99%-iel, ik noem maar een getal) klant met de auto zal gaan doen. De 95%-iel klant van de dure sportwagen gaat echt niet buiten rijden in de pekel, en zelfs vaak niet in de regen, dus dat verklaart dat deze auto's relatief snel zullen roesten als je dat toch doet. Over-engineeren is in deze tijd bijna nergens meer mogelijk, er moet geld verdiend worden. En de definitie van over-engineeren wordt dus gekoppeld aan het collectief van het grootste deel van de gebruikers. Het is minder duur om voor de paar dwazen die buiten de grote groep vallen achteraf de problemen op te lossen, dan je van te voren voor alle problemen in te dekken...
Als ik ruim 200k voor een auto neer zou leggen, zou ik de eerste 10 jaar geen roest willen zien, het maakt toch niet uit voor wat voor omstandigheden een auto ontworpen is?
Het gaat erom dat je gewoon waar moet krijgen voor je geld, laatst heb ik toevallig een Mercedes SLR van onderen gezien, het zag er allemaal als nieuw uit, dit terwijl de auto 4 jaar oud is en al meer dan 70.000 km heeft gereden!
Het kan natuurlijk ook zijn dat maar 1 op de 1000 8c's dit probleem heeft, dan is er al bijna geen probleem meer.
De staat van de bodem van één SLR zegt me trouwens vrij weinig. Voor het zelfde geld komt die inderdaad bij regen en andere ellende meestal niet de weg op.