Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

ma okt 17, 2011 20:59

... eigenlijk alweer 1,5 week geleden

Afbeelding

Maar welke Alfa :-)
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

ma okt 17, 2011 21:44

Een 90? :P
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

ma okt 17, 2011 21:45

Een 8C :lol:

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

ma okt 17, 2011 21:50

zie je wel, ze rotten allemaal als een gek!!! :wink:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

ma okt 17, 2011 22:12

Inderdaad een 8c,was op de transaxledag,ik heb het ook gezien :shock:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1641
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 00:30

Nou dat is lekker dan. :shock: Als ze zelfs een exclusieve en dure auto als de 8C niet eens fatsoenlijk roestvrij kunnen houden, dan zullen ze dus nooit meer van dat imago van "roesten in de folder" afkomen. Of moet ik nu concluderen dat de Maserati en Ferrari's ook allemaal zo eruit zien na 2-3 jaar? :roll:
Iniedergeval Fiat zorgt er weer voor dat Alfa een compleet modderfiguur slaat, ik zou bijna zeggen stop der maar mee jongens, het is leuk geweest, verkoop de handel aan VW of trek gewoon meteen de stekker er maar uit. ](*,)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8062
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 00:39

..... verkoop de handel aan VW...........
Want? Die roesten niet wilde je zeggen? :roll:

Denk dat bernhard jr m gewoon niet zo goed heeft afgezeemt na de zaterdagse waschbeurt... :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1641
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 00:48

..... verkoop de handel aan VW...........
Want? Die roesten niet wilde je zeggen? :roll:

Denk dat bernhard jr m gewoon niet zo goed heeft afgezeemt na de zaterdagse waschbeurt... :wink:

Grtz,fRank
Alles beter dan die enorme prutsers van Fiat.
De hoofdreden dat de 8C namelijk in productie is gegaan, is omdat deze auto zogenaamd het ultieme reclame en marketingtool was om de verkoop van andere Alfa's te bevorderen.
En dan mag zo'n auto gewoon de eerst komende 15 jaar niet roesten, ook al rijd Bernard jr er elke dag mee door de pekel. Dat is technisch gewoon mogelijk, en het was toch al een niche model in een beperkte oplage dus al had dat de auto 2x zo duur gemaakt, dan waren ze nog steeds allemaal verkocht.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 07:34

en het was toch al een niche model in een beperkte oplage dus al had dat de auto 2x zo duur gemaakt, dan waren ze nog steeds allemaal verkocht.
Hmz... Zou het echt? De 8c Spider is anders nog steeds niet uitverkocht....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8949
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 09:11

Of moet ik nu concluderen dat de Maserati en Ferrari's ook allemaal zo eruit zien na 2-3 jaar? :roll:
Ja. Als ze gebruikt worden in de echte wereld tenminste... Zelfde geldt voor een Aston Martin en de meeste andere exotica waar nog ergens metaal in het chassis zit. Een Panda of Polo is beter. Waarom? Omdat ze voor andere gebruiksomstandigheden ontworpen zijn, ofwel: de fabrikant stelt dat de Panda of Polo minimaal 10 jaar en 200.000 km mee moet gaan zonder gekkigheid, waarbij de eigenaar de auto in alle mogelijke omstandigheden gebruikt. Vervolgens wordt hier een testprogramma aan gehangen waarbij niet te benijden testrijders kilometers gaan maken op een testbaan, waarbij een bepaald percentage van de kilometers door een stoftunnel, een zoutbad, waterspray en noem maar op wordt gereden. De exacte samenstelling van deze testkilometers en omstandigheden heet het collectief en is representatief voor wat de fabrikant denkt dat zijn 95%-iel (of 99%-iel, ik noem maar een getal) klant met de auto zal gaan doen. De 95%-iel klant van de dure sportwagen gaat echt niet buiten rijden in de pekel, en zelfs vaak niet in de regen, dus dat verklaart dat deze auto's relatief snel zullen roesten als je dat toch doet. Over-engineeren is in deze tijd bijna nergens meer mogelijk, er moet geld verdiend worden. En de definitie van over-engineeren wordt dus gekoppeld aan het collectief van het grootste deel van de gebruikers. Het is minder duur om voor de paar dwazen die buiten de grote groep vallen achteraf de problemen op te lossen, dan je van te voren voor alle problemen in te dekken...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 09:21

Edit, Alfa's mogen roesten na 1,5 jaar.
Laatst gewijzigd door Tomolino op di okt 18, 2011 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 09:29

Tja, zo kan je natuurlijk alles recht lullen wat krom is.
Volgens mij mis jij Yuri's punt.

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 09:31

Zou zo maar kunnen, misschien interpreteer ik het verkeerd?
Hoe zou ik het moeten lezen?
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 09:36

Of moet ik nu concluderen dat de Maserati en Ferrari's ook allemaal zo eruit zien na 2-3 jaar? :roll:
Ja. Als ze gebruikt worden in de echte wereld tenminste... Zelfde geldt voor een Aston Martin en de meeste andere exotica waar nog ergens metaal in het chassis zit. Een Panda of Polo is beter. Waarom? Omdat ze voor andere gebruiksomstandigheden ontworpen zijn, ofwel: de fabrikant stelt dat de Panda of Polo minimaal 10 jaar en 200.000 km mee moet gaan zonder gekkigheid, waarbij de eigenaar de auto in alle mogelijke omstandigheden gebruikt. Vervolgens wordt hier een testprogramma aan gehangen waarbij niet te benijden testrijders kilometers gaan maken op een testbaan, waarbij een bepaald percentage van de kilometers door een stoftunnel, een zoutbad, waterspray en noem maar op wordt gereden. De exacte samenstelling van deze testkilometers en omstandigheden heet het collectief en is representatief voor wat de fabrikant denkt dat zijn 95%-iel (of 99%-iel, ik noem maar een getal) klant met de auto zal gaan doen. De 95%-iel klant van de dure sportwagen gaat echt niet buiten rijden in de pekel, en zelfs vaak niet in de regen, dus dat verklaart dat deze auto's relatief snel zullen roesten als je dat toch doet. Over-engineeren is in deze tijd bijna nergens meer mogelijk, er moet geld verdiend worden. En de definitie van over-engineeren wordt dus gekoppeld aan het collectief van het grootste deel van de gebruikers. Het is minder duur om voor de paar dwazen die buiten de grote groep vallen achteraf de problemen op te lossen, dan je van te voren voor alle problemen in te dekken...
Tja, zo kan je natuurlijk alles recht lullen wat krom is.
Als ik ruim 200k voor een auto neer zou leggen, zou ik de eerste 10 jaar geen roest willen zien, het maakt toch niet uit voor wat voor omstandigheden een auto ontworpen is?
Het gaat erom dat je gewoon waar moet krijgen voor je geld, laatst heb ik toevallig een Mercedes SLR van onderen gezien, het zag er allemaal als nieuw uit, dit terwijl de auto 4 jaar oud is en al meer dan 70.000 km heeft gereden!

Het kan natuurlijk ook zijn dat maar 1 op de 1000 8c's dit probleem heeft, dan is er al bijna geen probleem meer. ;)
Rechtlullen wat krom is? Volgens mij geeft Yuri gewoon een (uitgebreide) uitleg over hoe het er aan toe gaat en wat de beweegredenen zijn. Dat heeft toch niets met rechtlullen te maken?

De staat van de bodem van één SLR zegt me trouwens vrij weinig. Voor het zelfde geld komt die inderdaad bij regen en andere ellende meestal niet de weg op.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 09:46

Ja. Als ze gebruikt worden in de echte wereld tenminste... Zelfde geldt voor een Aston Martin en de meeste andere exotica waar nog ergens metaal in het chassis zit. Een Panda of Polo is beter. Waarom? Omdat ze voor andere gebruiksomstandigheden ontworpen zijn, ofwel: de fabrikant stelt dat de Panda of Polo minimaal 10 jaar en 200.000 km mee moet gaan zonder gekkigheid, waarbij de eigenaar de auto in alle mogelijke omstandigheden gebruikt. Vervolgens wordt hier een testprogramma aan gehangen waarbij niet te benijden testrijders kilometers gaan maken op een testbaan, waarbij een bepaald percentage van de kilometers door een stoftunnel, een zoutbad, waterspray en noem maar op wordt gereden. De exacte samenstelling van deze testkilometers en omstandigheden heet het collectief en is representatief voor wat de fabrikant denkt dat zijn 95%-iel (of 99%-iel, ik noem maar een getal) klant met de auto zal gaan doen. De 95%-iel klant van de dure sportwagen gaat echt niet buiten rijden in de pekel, en zelfs vaak niet in de regen, dus dat verklaart dat deze auto's relatief snel zullen roesten als je dat toch doet. Over-engineeren is in deze tijd bijna nergens meer mogelijk, er moet geld verdiend worden. En de definitie van over-engineeren wordt dus gekoppeld aan het collectief van het grootste deel van de gebruikers. Het is minder duur om voor de paar dwazen die buiten de grote groep vallen achteraf de problemen op te lossen, dan je van te voren voor alle problemen in te dekken...
Tja, zo kan je natuurlijk alles recht lullen wat krom is.
Als ik ruim 200k voor een auto neer zou leggen, zou ik de eerste 10 jaar geen roest willen zien, het maakt toch niet uit voor wat voor omstandigheden een auto ontworpen is?
Het gaat erom dat je gewoon waar moet krijgen voor je geld, laatst heb ik toevallig een Mercedes SLR van onderen gezien, het zag er allemaal als nieuw uit, dit terwijl de auto 4 jaar oud is en al meer dan 70.000 km heeft gereden!

Het kan natuurlijk ook zijn dat maar 1 op de 1000 8c's dit probleem heeft, dan is er al bijna geen probleem meer. ;)
Rechtlullen wat krom is? Volgens mij geeft Yuri gewoon een (uitgebreide) uitleg over hoe het er aan toe gaat en wat de beweegredenen zijn. Dat heeft toch niets met rechtlullen te maken?

De staat van de bodem van één SLR zegt me trouwens vrij weinig. Voor het zelfde geld komt die inderdaad bij regen en andere ellende meestal niet de weg op.
Uiteraard, 70.000 kilometer en alleen maar zon.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Terug naar “Het Forum Café”