Wanneer is het klaarKlinkt als een uitdaging.
Hangt er vanaf, of ik hier ergens een tappenset kan bemachtigen die dit kunstje kan klaren, en iemand die bedrevener is met de draaibank en het lasapparaat dan ikzelf om het voor me te maken. Ik heb geen zin om mijn 10W60 tegen het schutbord te spetteren omdat ik voor geen kwartje kan draaien en lassen natuurlijk.Wanneer is het klaarKlinkt als een uitdaging.![]()
I know. Maar da's zo lomp. En een mooi plekje in het carter heb ik ook nog niet echt gezien, en al helemaal geen waar ik met de boor goed bij kan!Een gat boren en draad tappen in de carterpan is veel makkelijker...
M10x1 heb ik liggen. lenen?Het zal me benieuwen, de oliedrukschakelaar van de 75 heeft een nogal exotisch draad, M10x1, conisch. En dan zit-ie ook nog eens hier:als dat hetzelfde is als bij een 33, dan kom je met standaard spul ook wel weg (heb het nog wel liggen ook, kan wel eens kijken wat het was, dan kan je het zo bestellen)Als je voor de T-stukje-optie gaat, wil ik meedoen, want ik moet ook nog een T-stukje (laten)maken.
Achterop de linker cilinderkop dus. Eigenlijk moet ik dus een buisje laten maken met vooraan buitendraad in M10x1 conisch, en dan achteraan binnendraad in dezelfde maat. En dan moet ik ergens dwars in dat buisje een temperatuursensor met M14x1,5 draad kunnen bevestigen. Klinkt als een uitdaging.
Eerst maar eens zorgen dat je je andere gereedschap terugkrijgt.
M10x1 heb ik liggen. lenen?
Had ik nou nog maar een los V6 carter liggen, dan was het wat makkelijker. De eerste plek waar ik naar heb zitten kijken destijds is in het schuin lopende stuk achteraan het onderste carterdeksel, dan rijd je het ding er ook niet op de eerste de beste drempel weer onderuit. Moet ik nog wel even checken of het onderste deksel er zomaar onderuit kan en dat er niet stiekem iets in de weg zit.even een andere hint... T-stuk van de remmen dat op de bak zit is 3x m10x1.![]()
Het voordeel van een v6 carter in dat je de onderste deksel eraf kunt schroeven en dus er goed bijkunt..Je zou dan een gat kunnen boren en dan aan de binnenkant van het carter een moer gebruiken om de sensor vast te zetten. Dan zit je ook niet met de dunne wanddikte van het carter en je hebt geen rare maat tap nodig.
Ik heb nog nooit gezien dat je dat zelf kon snijden en ik verkoop nog wel eens een taphoe tap of snij je conisch draad? Ik kan me er het huis-tuin-en-keukengereedschap niet voor voorstellen