Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

zo aug 28, 2011 23:04

geen dank stof, binnenkort in een weekendje de delta dan maar doen? :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

zo aug 28, 2011 23:08

mij best! moet ik m'n eigen sleuteltje 13 meenemen?
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

ma aug 29, 2011 08:15

heb je geen goede ratel?

ik heb er hier 1 liggen die het niet meer doet :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

ma aug 29, 2011 08:36

Ik heb tegenwoordig een hazetstikke goede ratel, dat weet je toch? ;)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Alfasud Sprint '82 er is weer work to do

ma aug 29, 2011 08:47

@thor; ja, ik wil er een 16v op carbs van maken, heb in principe bijna alle spulletjes compleet gespaard. Ik zal hier uiteraard posten wat ik allemaal tegenkom, maar ik heb iig de 16v subframebalk (die is afwijkend) en ook gelijk een 16v stabi erbij, Verder natuurlijk het blok, de carbs, ander uitlaatspruitstuk, de adapterplaten, dan ben je al een eind op weg. Alhoewel je bijv ook de gasstang in schijnt te moeten korten. Ik zie het allemaal wel, gewoon op m'n gemak beginnen en kijken wat ik tegenkom en hoe het gaat.
Leuk project! MIjn 33 type 2 en 16V carbs blok staan al jaren te wachten op een huwelijk... Misschien brengt jouw project me wat inspiratie hoewel tijd eigenlijk meer het probleem is.

Wat ik me nog herinner van de 16V in m'n type 1 is dat je de koelfan een beetje aan moet passen. Ik had hem 1-2cm omhoog geplaatst door nieuwe gaatjes te boren en de slijptol in één van de spijltjes gezet. Toen was er precies genoeg ruimte bij de distributiekap. Als je tenminste zonder stuurbekrachtiging rijdt maar dat lijkt me wel.

Verder moet je een combinatie maken van radiatorslangen. De type 3 slang is te lang en de type 1/2/Sud slang komt niet hoog genoeg om over de distribtuie heen te gaan. Dit is vrij eenvoudig op te lossen door de twee uiteinden aan elkaar te koppelen met een stukje koperen pijp en twee slangenklemmen.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Alfasud Sprint '82 er is weer work to do

ma aug 29, 2011 08:48

@thor; ja, ik wil er een 16v op carbs van maken, heb in principe bijna alle spulletjes compleet gespaard. Ik zal hier uiteraard posten wat ik allemaal tegenkom, maar ik heb iig de 16v subframebalk (die is afwijkend) en ook gelijk een 16v stabi erbij, Verder natuurlijk het blok, de carbs, ander uitlaatspruitstuk, de adapterplaten, dan ben je al een eind op weg. Alhoewel je bijv ook de gasstang in schijnt te moeten korten. Ik zie het allemaal wel, gewoon op m'n gemak beginnen en kijken wat ik tegenkom en hoe het gaat.
Leuk project! Mijn 33 type 2 en 16V carbs blok staan al jaren te wachten op een huwelijk... Misschien brengt jouw project me wat inspiratie hoewel tijd eigenlijk meer het probleem is.

Wat ik me nog herinner van de 16V in m'n type 1 is dat je de koelfan een beetje aan moet passen. Ik had hem 1-2cm omhoog geplaatst door nieuwe gaatjes te boren en de slijptol in één van de spijltjes gezet. Toen was er precies genoeg ruimte bij de distributiekap. Als je tenminste zonder stuurbekrachtiging rijdt maar dat lijkt me wel.

Verder moet je een combinatie maken van radiatorslangen. De type 3 slang is te lang en de type 1/2/Sud slang komt niet hoog genoeg om over de distributie heen te gaan. Dit is vrij eenvoudig op te lossen door de twee uiteinden aan elkaar te koppelen met een stukje koperen pijp en twee slangenklemmen.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

ma aug 29, 2011 09:25

Ik heb tegenwoordig een hazetstikke goede ratel, dat weet je toch? ;)
en in mijn woonkamer ligt jouw oude 8)
(ik denk dat ik die toch maar in de algemene ideeenbak deponeer)

@Huib, hoe had jij het met de brandstofpomp geregeld, electronische gekocht of mechanische behouden?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

ma aug 29, 2011 14:43

uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat deze sprint weer legaal over de NLse wegen mag en kan crossen....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

ma aug 29, 2011 20:28

uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat deze sprint weer legaal over de NLse wegen mag en kan crossen....
klopt! jammer dat ze altijd de fijnafstelling om zeep helpen (hij had 5,5% co, mag 4,5 zijn) - dat redtie wel, maar op weg naar huis loopt hij vervolgens beduidend minder lekker en een beetje bokkerig... snel weer terugschroeven dus.

Heb 'r weer zin in! Tunnelrit = go, en nu snel ondertussen verder met 't nieuwe blok opbouwen!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

di aug 30, 2011 08:47

Ik heb tegenwoordig een hazetstikke goede ratel, dat weet je toch? ;)
en in mijn woonkamer ligt jouw oude 8)
(ik denk dat ik die toch maar in de algemene ideeenbak deponeer)

@Huib, hoe had jij het met de brandstofpomp geregeld, electronische gekocht of mechanische behouden?
Ik had gewoon de standaard injectiepomp gemonteerd aan de reservewielbak want mijn type 1 had ik omgebouwd naar injectie. Een 16v blok heeft volgens mij geen aansluiting voor een mechanische brandstofpomp dus dan zou je er een achterdeksel van een carbs blok op moeten zetten. Ik weet ook niet of de krukas voorbereid is.

Voor mijn toekomstige type 2 16v carbs project heb ik een elektrisch Facet pompje gekocht via (en op advies van) Rees Cees. Je zit ook nog met de vraag of een standaard mechanische pomp wel genoeg opbrengst levert voor een 140pk 16v carbs blok, dat was volgens mij de reden dat Rees Cees een elektrisch pompje adviseerde. Anders zou je even het topic over de Sud van Bert308 moeten checken daar staat is nog wel wat info te vinden denk ik.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's][apk

di aug 30, 2011 12:31

ik zat idd ook al aan een facet pompje te denken, mede omdat je dan ook geen last meer hebt na een tijdje stil staan met starten!

standaard brandstofpomp van een 33 was dacht ik ook niet geschikt...
aansluiting voor een machinische zit er idd niet op (maar achterdeksel kan je overbouwen/overzetten), alleen of idd het alleen het deksel is weet ik niet, ach meachnische pomp moet er idd gewoon vanaf (volgens mij had wel iemand een mechanische pomp behouden en het staafje iets langer gemaakt(?))
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's]

wo aug 31, 2011 08:42

ik zat idd ook al aan een facet pompje te denken, mede omdat je dan ook geen last meer hebt na een tijdje stil staan met starten!
Dat hangt er dan wel vanaf hoe je hem aan gaat sturen. Je moet een draad hebben die alleen spanning geeft als de motor loopt, zodat de pomp uitvalt als de motor uitvalt. Dat kan door de D+ van de dynamo te gebruiken of met een LPG relais om de bougiekabel. Nadeel van de D+ schakeling is dat je pomp dan nog niet draait zolang het laadstroomlampje nog niet uit is, dus ook tijdens het starten. Ik zat erover te denken om de voeding van de pomp de overbruggen met een verende drukschakelaar om zo de carbs vol te kunnen pompen na langere tijd stilstaan.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's][apk

wo aug 31, 2011 13:35

owja, daar had ik nog niet aan gedacht. Normaal wordt de brandstofpomp aangestuurd door de computer.
Ik zal eens vragen hoe mijn maat dat met zijn opel calibra turbo blok op 45mm carbs dat had gedaan.....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's][apk

vr dec 30, 2011 08:57

hoe staat het met dit sprintje tegenwoordig???? :P
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Alfasud Sprint '82 [stuurkogelruzies en gele koni's][apk

vr dec 30, 2011 22:51

die staat met zijn kont in de lucht te wachten tot ik tijd heb om die kapotte linker achterband te fixen... en het "nieuwe" motorblok hangt braaf te wachten in jouw motorbok...

doos onderdelen is inmiddels binnen!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Terug naar “Projecten”