Leuk project! MIjn 33 type 2 en 16V carbs blok staan al jaren te wachten op een huwelijk... Misschien brengt jouw project me wat inspiratie hoewel tijd eigenlijk meer het probleem is.@thor; ja, ik wil er een 16v op carbs van maken, heb in principe bijna alle spulletjes compleet gespaard. Ik zal hier uiteraard posten wat ik allemaal tegenkom, maar ik heb iig de 16v subframebalk (die is afwijkend) en ook gelijk een 16v stabi erbij, Verder natuurlijk het blok, de carbs, ander uitlaatspruitstuk, de adapterplaten, dan ben je al een eind op weg. Alhoewel je bijv ook de gasstang in schijnt te moeten korten. Ik zie het allemaal wel, gewoon op m'n gemak beginnen en kijken wat ik tegenkom en hoe het gaat.
Leuk project! Mijn 33 type 2 en 16V carbs blok staan al jaren te wachten op een huwelijk... Misschien brengt jouw project me wat inspiratie hoewel tijd eigenlijk meer het probleem is.@thor; ja, ik wil er een 16v op carbs van maken, heb in principe bijna alle spulletjes compleet gespaard. Ik zal hier uiteraard posten wat ik allemaal tegenkom, maar ik heb iig de 16v subframebalk (die is afwijkend) en ook gelijk een 16v stabi erbij, Verder natuurlijk het blok, de carbs, ander uitlaatspruitstuk, de adapterplaten, dan ben je al een eind op weg. Alhoewel je bijv ook de gasstang in schijnt te moeten korten. Ik zie het allemaal wel, gewoon op m'n gemak beginnen en kijken wat ik tegenkom en hoe het gaat.
en in mijn woonkamer ligt jouw oudeIk heb tegenwoordig een hazetstikke goede ratel, dat weet je toch?
klopt! jammer dat ze altijd de fijnafstelling om zeep helpen (hij had 5,5% co, mag 4,5 zijn) - dat redtie wel, maar op weg naar huis loopt hij vervolgens beduidend minder lekker en een beetje bokkerig... snel weer terugschroeven dus.uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat deze sprint weer legaal over de NLse wegen mag en kan crossen....
Ik had gewoon de standaard injectiepomp gemonteerd aan de reservewielbak want mijn type 1 had ik omgebouwd naar injectie. Een 16v blok heeft volgens mij geen aansluiting voor een mechanische brandstofpomp dus dan zou je er een achterdeksel van een carbs blok op moeten zetten. Ik weet ook niet of de krukas voorbereid is.en in mijn woonkamer ligt jouw oudeIk heb tegenwoordig een hazetstikke goede ratel, dat weet je toch?![]()
(ik denk dat ik die toch maar in de algemene ideeenbak deponeer)
@Huib, hoe had jij het met de brandstofpomp geregeld, electronische gekocht of mechanische behouden?
Dat hangt er dan wel vanaf hoe je hem aan gaat sturen. Je moet een draad hebben die alleen spanning geeft als de motor loopt, zodat de pomp uitvalt als de motor uitvalt. Dat kan door de D+ van de dynamo te gebruiken of met een LPG relais om de bougiekabel. Nadeel van de D+ schakeling is dat je pomp dan nog niet draait zolang het laadstroomlampje nog niet uit is, dus ook tijdens het starten. Ik zat erover te denken om de voeding van de pomp de overbruggen met een verende drukschakelaar om zo de carbs vol te kunnen pompen na langere tijd stilstaan.ik zat idd ook al aan een facet pompje te denken, mede omdat je dan ook geen last meer hebt na een tijdje stil staan met starten!