Geachte heren ervaren techneuten,
ik begin m'n nieuwe autootje steeds beter te leren kennen en kom nu ook achter de diverse kleine en grote mankementen, heb van de week even compressie gemeten en heb vastgesteld dat nr 1 cil. slechts 9,5 bar heeft t.o.v. de overige drie welke dik boven de 12 zitten, na het bekende olie op de zuigerbodem van nr 1 was er meer dan 15 bar voorhanden....natuurlijk alle metingen bij bedrijfswarme motor en volgas uitgevoerd.
Nu moet ik daarbij opmerken dat de auto de afgelopen 8 jaar nauwelijks 400 km gereden heeft, zou er nu een compressieveer gebroken zijn of zou het boeltje gewoon wel eens vast kunnen zitten na al die tijd en het vele stilstaan ?
Ondertussen 5 lange ritten gemaakt en het motortje tijdens optrekken flink belast om het boeltje wat extra te laten uitzetten, merk hierbij wel dat er lichte verbrande olielucht vrijkomt, pluimen bij gas los, gas erop was al bekend en de klepseals staan ook voor vervanging op de nominatie.
Indien gebroken zuigerveer, is het mogelijk om een zuiger te demonteren zonder het blok uit te bouwen ?
groeten,
Frans














