*AR00526A* = 1969 - 1972 Giulia Super 1600
So far.. so good...
Maar het serienummer is: SV059+
en DAT lijkt me een HEULE vreumde...
Iemand die daar wat meer licht over kan laten schijnen?

Laten jullie wel het originele nummer erin staan? Zoniet dan kun je bij de RDW een hoop gezeik krijgen namelijk. Vriend van mij had namelijk een blok gekocht dat dus ook gereviseerd was en waarbij het originele nummer weggevijld was en er een nummer van het revisiebedrijf voor in de plaats stond. Bij het omkeuren van de auto deed de RDW moeilijk, opo deze manier konden zij niet nagaan of het motorblok gestolen was namelijk. Uiteindelijk is de auto goedgekeurd omdat het maar een oude motor betrof waarbij het economisch niet logisch zou zijn als dat gestolen was maar de RDW keurmeester zij dat als dat bij een jong motorblok zou zijn dat je dan een probleem zou hebben, tot zelfs inbeslagname en politieonderzoek aan toe.dus een vreemde motorcode.....
ik heb er wel een verklaring voor.
een paar collega's van mij en ikzelf, slaan altijd een eigen motor code in na het reviseren van een motorblok.
ik gebruik altijd mijn initialen en daarna een nummer.
zo is mijn gereviseerde blok een JLK01
het kan zo zijn natuurlijk, maar met zekerheid kan ik het niet zeggen
bij die van mij niet....Laten jullie wel het originele nummer erin staan? Zoniet dan kun je bij de RDW een hoop gezeik krijgen namelijk. Vriend van mij had namelijk een blok gekocht dat dus ook gereviseerd was en waarbij het originele nummer weggevijld was en er een nummer van het revisiebedrijf voor in de plaats stond. Bij het omkeuren van de auto deed de RDW moeilijk, opo deze manier konden zij niet nagaan of het motorblok gestolen was namelijk. Uiteindelijk is de auto goedgekeurd omdat het maar een oude motor betrof waarbij het economisch niet logisch zou zijn als dat gestolen was maar de RDW keurmeester zij dat als dat bij een jong motorblok zou zijn dat je dan een probleem zou hebben, tot zelfs inbeslagname en politieonderzoek aan toe.dus een vreemde motorcode.....
ik heb er wel een verklaring voor.
een paar collega's van mij en ikzelf, slaan altijd een eigen motor code in na het reviseren van een motorblok.
ik gebruik altijd mijn initialen en daarna een nummer.
zo is mijn gereviseerde blok een JLK01
het kan zo zijn natuurlijk, maar met zekerheid kan ik het niet zeggen
Misschien iets om op te letten.
Marco is helaas nog een tijdje met vakantie...even mailtje naar het alfa romeo archief??
oke, dat wist ik niet.....Wat jij zegt klopt niet...![]()
Als je van motorcode verandert moet het officieel omgekeurd worden bij de RDW, anders voldoet jouw auto niet meer aan de typegoedkeuring namelijk. Als je een ongeluk maakt en/of er bij technische controle blijkt een andere motor gemonteerd te zijn dan kan de verzekering de schade op jou verhalen.
Maar omkeuren kost maar iets van 5 tientjes en stelt niet veel voor.Is wel slim om wel te doen dus.