WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: c & b nokkenassen ervaring?

za jul 23, 2011 07:57

Ik rij bijna geen file dus daar heb ik geen last van. Bij veel/dagelijks filerijden prefereer ik een automaat. De laatst beargumentatie slaat, wat mij betreft, de plank mis, want dat zou betekenen dat de originele schokdempers, remblokken, velgen, banden etc allemaal standaard moeten blijven om de meest prettig rijdende Alfa te hebben. Anders zou Alfa ze er zelf wel onder gezet hebben.... We weten allemaal echter wel beter :wink:
Voor straatgebruik zijn de delen die jij opnoemt op de 155 anders behoorlijk goed. Ik heb nu meer dan een half miljoen km met een 155 gereden, mensen weten dat ik dat niet echt granny-style doe en op de schokdempers en veren na, zit er op mijn straat-155 standaard spul. De veren ga ik nog wisselen voor sportpakket, want hij ligt me te laag. Zo laag als hij nu ligt, zijn de hobbelige weggetjes en verkeersdrempels niet met een normale snelheid te nemen. Wat overblijft zijn de schokdempers. Die zijn af fabriek prima, maar de koni's op comfortabele stand geven toch wat meer rust in de auto.

Ik vind het heel knap dat jij voor iedereen hier op het forum kan spreken, is dat een gave die je moet hebben om moderator te mogen worden?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: c & b nokkenassen ervaring?

za jul 23, 2011 09:48

Wat een kinderachtig gedoe zeg... :?

Alfa monteert niet het beste standaard onder auto's, dat doet geen enkel merk. Het is altijd een compromis dat gemonteerd wordt. Anders zou de auto immers onbetaalbaar worden. Er zijn vele factoren waar rekening mee gehouden moet worden zoals bv milieueisen bij motoren, en productiekosten en duurzaamheid. Het is dus echt niet zo dat e rgeen dingen verbeterd kunnen worden. :roll:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za jul 23, 2011 11:08

De 155 heeft een leeftijd bereikt waarop je gewoon moet accepteren dat de auto is, zoals die is. Het in goede staat brengen of houden, kost al genoeg tijd en geld. Wil je sneller, andere remmen, xenon-verlichting en weet ik niet wat meer, koop dan gewoon een modernere auto waar dat allemaal al opzit.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 23, 2011 11:15

De 155 heeft een leeftijd bereikt waarop je gewoon moet accepteren dat de auto is, zoals die is. Het in goede staat brengen of houden, kost al genoeg tijd en geld. Wil je sneller, andere remmen, xenon-verlichting en weet ik niet wat meer, koop dan gewoon een modernere auto waar dat allemaal al opzit.

Ik heb een ouwe Giulia waar een compleet andere motor en modern onderstel + dikke remmerij onder komt. Halogeen verlichting of misschien wel Xenon in plaats van die peren die geen licht geven.

Kost me veel poen. Ik had dat dus beter kunnen investeren in, laten we zeggen, een E46 M3 om maar wat te noemen?

Dacht het niet. Zoiets heet hobby............ Toch?

EDIT: Ja, en de C&B nokkenassen liggen ookal klaar. En JA, de auto zal veel op straat gebruikt worden, met een flink lichter vliegwiel, die nokkenassen, unibolts en harde veren. Kuipstoelen met 6 punts gordels en een kooi waardoor je amper in en uit kan stappen. Yeah!

En om daarmee terug te komen op de vraag van de topicstarter die meer vermogen wil: Koop C&B straat nokkenassen, monteer en je hebt een ander karakter motor met meer vermogen. Gewoon doen als je dat graag wil!

:blue_cool:

Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za jul 23, 2011 11:46

Ja, dat is hobby. Het wil echter niet zeggen dat je geen hobby kunt hebben aan een M3 waarmee je zonder problemen op behoorlijke snelheid over de Autobahn kunt rijden, bijvoorbeeld om een DTM race te bezoeken.
Probeer maar een paar mensen te vinden die 500 kilometer autosnelweg met je mee willen rijden in de Giulia.

alfanerd1986

za jul 23, 2011 16:30

:P nou neem die stokken dus niet :P als zo lees is squadra chip beter dan die stokken

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za jul 23, 2011 21:36

Ik rij bijna geen file dus daar heb ik geen last van. Bij veel/dagelijks filerijden prefereer ik een automaat. De laatst beargumentatie slaat, wat mij betreft, de plank mis, want dat zou betekenen dat de originele schokdempers, remblokken, velgen, banden etc allemaal standaard moeten blijven om de meest prettig rijdende Alfa te hebben. Anders zou Alfa ze er zelf wel onder gezet hebben.... We weten allemaal echter wel beter :wink:
Voor straatgebruik zijn de delen die jij opnoemt op de 155 anders behoorlijk goed. Ik heb nu meer dan een half miljoen km met een 155 gereden, mensen weten dat ik dat niet echt granny-style doe en op de schokdempers en veren na, zit er op mijn straat-155 standaard spul. De veren ga ik nog wisselen voor sportpakket, want hij ligt me te laag. Zo laag als hij nu ligt, zijn de hobbelige weggetjes en verkeersdrempels niet met een normale snelheid te nemen. Wat overblijft zijn de schokdempers. Die zijn af fabriek prima, maar de koni's op comfortabele stand geven toch wat meer rust in de auto.

Ik vind het heel knap dat jij voor iedereen hier op het forum kan spreken, is dat een gave die je moet hebben om moderator te mogen worden?
Ik was absoluut niet van plan om voor iedereen te spreken. Het "we" was dan wat ongelukkig gekozen, als ik daarmee iemand voor het hoofd stoot, excuses dat is niet mijn bedoeling geweest.

Ik twijfel ook absoluut niet aan je technische kennis, WhizzMan, ik probeer alleen tegen argumentatie te geven en laten we als volwassenen blijven reageren, daar is dit forum beter bij gebaat :wink: Dat jij dat blijkbaar niet kan waarderen, vind ik jammer maar is voor mij niet een reden om dan maar niks te schrijven. Als ik overigens hier niks meer mag verkondigen omdat ik moderator ben dan wordt t wel een eng forum, vind je ook niet?

Nog even om op t topic terug te komen: jij plaatst tocht ook een andere chip zodat de 155 lekkerder rijdt, als Alfa dat werkelijk zo bedoeld had, dan had Alfa zelf wel een betere chip geschreven, of niet? Een autofabrikant kiest voor commercie, daar horen compromissen bij, die kan je accepteren of die kan je niet accepteren, ieder zijn keus.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 23, 2011 22:12

Ja, dat is hobby. Het wil echter niet zeggen dat je geen hobby kunt hebben aan een M3 waarmee je zonder problemen op behoorlijke snelheid over de Autobahn kunt rijden, bijvoorbeeld om een DTM race te bezoeken.
Probeer maar een paar mensen te vinden die 500 kilometer autosnelweg met je mee willen rijden in de Giulia.
daarom rijd ik ook dagelijks in een snelle bmw. :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 24, 2011 09:33

Een chip is niet per definitie beter dan nokkenassen met bijbehorende chip. Voor straatgebruik zou ik de gewone nokkenassen er dus in laten zitten, maar wel chippen. Als je de auto vooral hebt om hard mee te rijden zijn de nokkenassen een betere keuze, maar ik zou het geld dan eerder in een beter onderstel stoppen.

Terug naar “Het Forum Café”