De 155 heeft op de middelste zitplek achter alleen maar een heupgordel.
Ik heb echter nog een 155 sloper staan. Ik zou hiervan een driepunt gordel
kunnnen nemen en deze bij de 155 in het midden kunnen monteren.
Af te raden of tips?
Los daarvan is het volgens mij absoluut apk afkeur zo'n zelf gehobby-de gordel erin? Dus zou je de wet moeten omzeilen door ieder jaar ten tijde van de keuring t spul terug te bouwen naar origineel...niet doen dus.Ik zou het niet doen. De bovenkant moet je ergens aan vast maken wat heeeeel erg stevig is hoger of gelijk aan de schouder van de passagier. Daar zit niets bij de 155, behalve het dak. Omdat bij de driepuntsgordel het heupdeel meer ruimte gaat geven als je het schouderdeel niet strak zet, zal je ook op het heupgedeelte minder veilig zijn dan met de losse heupgordel. Je zou natuurlijk een dikke balk boven je hoedenplank kunnen gaan lassen, maar of dat nou handig is?
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij is de APK-eis alleen dat er voor auto's na bouwjaar X op alle zitplaatsen een "deugdelijke gordel" aanwezig is. Deze mag niet gerafeld zijn en de (ont)grendeling moet in een keer goed werken. Wie hem heeft ingebouwd en of het de gordel is die origineel geleverd is, is dus volgens mij geen apk-keurpunt.Los daarvan is het volgens mij absoluut apk afkeur zo'n zelf gehobby-de gordel erin? Dus zou je de wet moeten omzeilen door ieder jaar ten tijde van de keuring t spul terug te bouwen naar origineel...niet doen dus.![]()
Als je Alfa wil blijven rijden, hoeveel groter wil je dan gaan Frank? Heb zelf een 166, maar zit niet graag "opgevouwen" achterin bij mezelf...Ps als je constant met 5 man in de auto zit wordt t wellicht tijd voor een grotere?
Altijd nog beter dan een Amerikaanse SUV met een biscione er op, niet?Multipla met een Alfa logo?
Die Amerikaan gaat er waarschijnlijk wel komen....Zit op allebei niet echt te wachten...
En hoe ga je die dan vastmaken? komt dezelfde problemen tegen als met de driepunts gordel.idee... 4-punts SABELT op de achterbank?