gert1967

storing motormanagement

vr jul 01, 2011 11:40

Ik heb sinds 3 maand een alfa 147
Bij mijn alfa 147 krijg ik steeds de melding storing motormanagement.
De eerste keer toen ie dat aan gaf ging het ook gelijk weer weg,
na 4 weken kwam het weer terug en ging het na een poosje weer weg.
Maar nu om de 100km komt het weer in het display te staan en met ongeveer 30km rijden is het weer weg.
Wat mij opvalt dat de alfa dan meer lawaai maakt en als ik het gaspendaal in trap begint de alfa slecht te rijden
het is net dat de druk wegvalt hij begint te stortteren,dan zet ik de auto even uit en na een tijdje start
ik hem weer en dan rijd ie weer normaal de melding geeft ie dan nog aan maar gaat met een tijdje weer weg.
En ik zie dat het dashboard ook raar doet temperatuur valt weg en komt weer de toerenteller slaat na nul terug,
en de benzine meter schommelde ook heen en weer.En er is een melding van mistlamp achter defect.
Dus ik vandaag na de garage fouten uitlezen er stond niets meer in de diplay van de alfa.
De monteur sluit de computer aan en er komen 3 fails op te staan.Hij heeft het wel uitgelecht wat,maar het waren geen defects
de verlichting gaf ook wel wat aan maar ook geen defect.En toen heeft hij de totale auto gescant en alle opgeslagen fails of berichten verwijderd.Omdat ik de alfa nog maar zo kort heb en ik alleen weet dat het heleblok is gereviseerd plus nokkenas nieuw, dus normaal weer een nieuw blok,en verdere achtergrond van deze auto weet ik niet heeft hij alles verwijderd kijken wat ie straks weer aangeeft,dit koste 20 euro.Ik start de auto en en krijg gelijk de melding van storing motormanagement,ik ben weer na binnen gegaan, de monteur weer de computer aangesoten kon hij geen fouten lezen,kon geen contact maken gaf ie aan,en zag dat temperatuur meter terug viel,de toerenteller viel terug en kwam weer omhoog en de benzinemeter de pijl zat beweging in,maar jammer genoeg kon hij nu niets uitlezen,de monteur zei voor dat hij de computer aansloot nu kunnen we gelijk de fout zien,maar niet dus.

Wie kan mij hier meer over vertellen,wat het kan zijn,het zit mij dus niet lekker.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen
Alvast bedankt

alfanerd1986

RE: storing motormanagement

vr jul 01, 2011 11:48

Teneerste welkom gert1967

Weet je ook wat de fout codes waren ?

gert1967

Re: RE: storing motormanagement

vr jul 01, 2011 12:44

Teneerste welkom gert1967

Weet je ook wat de fout codes waren ?
Goedenmiddag alfanerd

Er stonden geen codes bij,ik ben net nog even wezen vragen bij de garage
Hij heeft alle fails verwijderd het waren geen defecten.
Zoals hij zegt het word direct aangegeven wat het is.
De monteur vermoed dan ook dat het iets temaken heeft met het dashboard,teperatuur meter valt soms uit en de andere meters doen het ook onregelmatig
Ik net bij het starten van de auto stortte hij iets en was het toerental ineens hoge dan normaal 2000 toeren

groeten gert

Terug naar “Algemene Technische vragen”