Gebruikersavatar
Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 518
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:43
Locatie: Eindhoven

RE: Schokkende en smorende 156 V6

do jun 23, 2011 21:50

Hoe kan ik de brandstofdruk controleren? Ook via de examiner?

De exacte waarden zijn me ontschoten maar volgens de garage waren die allemaal zoals het hoort, in ieder geval de lamba waarde die schommelde tussen een boven- en ondergrens zoals het zou horen.

Vanochtend liep de auto aanmerkelijk beter. Het inhouden op de snelweg was er nog wel maar minder en trad pas op bij 120 km/h. Vanavond was het weer wat heftiger...volgens mij zou dit kunnen komen door de lage buitentemperatuur van vanochtend (15 graden) omdat er dan meer zuurstof in de lucht zit...wat dan weer zou kunnen duiden op een slechte lmm. Tis misschien wishful thinking maar zaterdag komt er in ieder geval een vlamnieuwe originele binnen en dat weten we het hopelijk zeker!
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Schokkende en smorende 156 V6

do jun 23, 2011 21:56

Ik lees nergens waarden die gemeten zijn. Alleen een diagnoseapparaat aansluiten en zien dat er geen foutcode's zijn is niet genoeg. Je hebt een klacht, dus verder zoeken. Meet de aangezogen hoeveelheid lucht en kijk naar de spanning van de lambda sonde door het toerenbereik heen (examiner met twee man of recorderfunctie gebruiken) Een goede luchtmassameter meet rond de 600 kg/uur bij volgas en vlak voor het max. toerental. Groeten, Arie
Inderdaad dit zijn de leukste proefritten. :wink: Wij hadden geen haperende V6 en kwamen tot maar 60%. Nieuwe luchtmassameter en hij gaat weer als een raket.
Zonder meetapparatuur en weten hoe je het moet bedienen bereik je niks. :!: :!:


Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Schokkende en smorende 156 V6

do jun 23, 2011 22:01

Je kan met unidiag en fiatecuscan ook de waarden van de LMM en lambda bekijken, dus ook zonder examiner kom je er. Brandstofdruk moet je mechanisch meten, er zit geen sensor op helaas.

Gebruikersavatar
Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 518
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:43
Locatie: Eindhoven

RE: Schokkende en smorende 156 V6

di jun 28, 2011 12:41

Van het weekend de lmm vervangen voor een vlamnieuwe en alle problemen zijn verholpen. De auto loopt zoals nooit tevoren, trekt veel beter en draait stationair nu ook fluisterstil. Zo hoort het dus te zijn. De oude lmm bleek uit begin '99 te zijn, dus niet zo verwonderlijk dat ie aan vervanging toe was denk ik...jammer dat de andere lmm net zo gaar was als de originele, anders was de diagnose al veel sneller duidelijk geweest.

Iedereen in deze draad bedankt voor het meedenken!
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8066
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Schokkende en smorende 156 V6

di jun 28, 2011 12:52

Van het weekend de lmm vervangen voor een vlamnieuwe en alle problemen zijn verholpen. De auto loopt zoals nooit tevoren, trekt veel beter en draait stationair nu ook fluisterstil. Zo hoort het dus te zijn. De oude lmm bleek uit begin '99 te zijn, dus niet zo verwonderlijk dat ie aan vervanging toe was denk ik...jammer dat de andere lmm net zo gaar was als de originele, anders was de diagnose al veel sneller duidelijk geweest.

Iedereen in deze draad bedankt voor het meedenken!
Nah wat zei ik? :wink: Mooi dat t opgelost is!

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 518
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:43
Locatie: Eindhoven

RE: Schokkende en smorende 156 V6

di jun 28, 2011 13:01

Je had gelijk Frank! :mrgreen:

Jammer dat de andere lmm precies hetzelfde beeld gaf, daardoor werd ik op het verkeerde been gezet denk ik...zeg nou zelf hoe groot is de kans dat twee gebruikte lmm's precies even gaar zijn?
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”