di mei 31, 2011 22:12
ls ik gas geef Bart de gashendel in de motorruimte nog een stukje verder kon trekken...Wat blijkt..een of andere gek heeft onder het gaspedaal een bout gezet waardoor ik niet vol gas kon

Die gek is Alfa Romeo zelf..... dat is een stelbout!
(mogelijk/ warschijnlijk zit er ook nog een iets minder precieze stelmogelijkheid aan het einde van de kabel in de motorruimte)
Maar goed, dat heeft sowieso niks met de storing van dit topic te maken.
Er zijn al veel mogelijkheden aangedragen, daar kan ik helaas niks aan toevoegen. Succes met verder proberen.
Overigens wil een vaste voet ('parkeren' tegen de middenconsole) wel helpen tegen bokvrij rijden. Er zijn wel meer Alfa's die daar gevoelig voor zijn en toch echt geen enkele storing hebben.

(en rijden met slippende koppeling is geen goed idee)
idd, bout is van alfa... dat hij nu niet volgas geeft bij pedaal helemaal naar beneden geeft ook aan dat er speling op het stelsel zit en of de kabel is gerekt... Euh kabel gerekt, is de kabel nog wel goed?? Loopt dit nog wel soepel??
Ik zeg: eerst uitlezen en dan weet je pas meer!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S