De auto zit sinds gisteravon eindelijk weer in elkaar.
de andere kant was inderdaad ook lang niet fris meer.
Beide klependeksels met bijbehorende nokkenassen en klepstoters zijn vervangen door de onderdelen uit het blok dat ik bij Rogier vandaan heb. Die onderdelen waren inderdaad velemalen beter.
Na een paar rondjes op de startmotor draaien (injecteurs niet aangesloten), starten en lopen. eerst nog even een paar keer wat tikken, daarna klinkt het aardig goed.
Na even flink warm draaien en rijden knippert af en toe het olidruk-lampje. alleen bij zeer laag toerental (6 á 700 rpm).
Vandaag 25km heen en terug gereden. bij terug komst blijft het oliedruk-lampje bij statioair toerental (á 800 rpm) af en toe ook branden.

Grof weg drie mogelijk heden naar mijn inzien:
-1 verstopping voor de oliedruk-sensor;
-2 lekkage na de oliedruk-sensor;
-3 een beschadigde oliepomp, mogelijk door schervjes van de doorgesleten klepstoter.
Nog wat info:
Olie: 10W60 vervangen door goedkope 10W40, Blijft goed op niveau;
Olievilter: oude er weer op gezet;
Koelvloeistof: tijdelijk vervangen door schoon leidingwater, is voor zover ik gezien heb nog steeds schoon en op niveau.
Voor zover mij opgevallen is rookt de auto niet abnormaal.
Wel vrij veel sludge in de olie (voor 50Km), waarschijnlijk koelvloeistof dat door de losse koppen in het olie cirquit geraakt is.
Verder heb ik de indruk dat er aan de rechter kant (bestuurderszijde) van het blok nog licht een rammel klinkt. volgens mij heeft het blok deze rammel altijd gehad, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. dit is meen ik wel de zijde waar ook de oliepomp zit.