alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: wegmisbruikers afgelopen zondag

wo mei 25, 2011 13:54

en al die regels waren niet nodig geweest als het oude systeem goed zou zijn gecontroleerd: oldtimer moet 2de auto zijn
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 25, 2011 17:11

Die regeltjes zouden niet nodig zijn als ze alles aan autobezitten en rijden behalve oldtimers niet veel te duur zouden hebben gemaakt. Je betaalt zo belachelijk veel belasting over jonge auto's bij aanschaf en op de weg houden dat elke sluiproute om daar onderuit te komen ontzettend lucratief wordt.

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

wo mei 25, 2011 21:06

Tenzij er milieuverwoestende accu's als bodemplaat gebruikt worden, dán is in ene wél alles gratis...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: wegmisbruikers afgelopen zondag

wo mei 25, 2011 22:15

en al die regels waren niet nodig geweest als het oude systeem goed zou zijn gecontroleerd: oldtimer moet 2de auto zijn
Dan neem je er zeven, kun je elke dag in een andere attractie rondrijden ;)

In de basis ben ik het geheel met je eens hoor.
Alleen hoe ga je dit controleren en buitensporig gebruik inperken :?:
Ik vind het heel jammer dat de klassiekerregeling de nek om gedraait is, hoewel me dit niet gaat weerhouden om de Q er langs te houden.
Ik had gehoopt dat deze ooit ook de belastingvrij status zou verkrijgen zodat het echt leuk kan worden om er mee te rijden. (denk maar aan gewicht, label dubbel ZZ :mrgreen:, verbruik en onderhoud ;) )
Dan maar "the hard way...." ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 25, 2011 23:01

Tenzij er milieuverwoestende accu's als bodemplaat gebruikt worden, dán is in ene wél alles gratis...
Tot 2013, dan is de pret afgelopen in aanschaf en 2014 gaat de belasting ook weer meedoen.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 26, 2011 08:12

Dan neem je er zeven, kun je elke dag in een andere attractie rondrijden ;)

In de basis ben ik het geheel met je eens hoor.
Alleen hoe ga je dit controleren en buitensporig gebruik inperken :?:
Ik vind het heel jammer dat de klassiekerregeling de nek om gedraait is, hoewel me dit niet gaat weerhouden om de Q er langs te houden.
Ik had gehoopt dat deze ooit ook de belastingvrij status zou verkrijgen zodat het echt leuk kan worden om er mee te rijden. (denk maar aan gewicht, label dubbel ZZ :mrgreen:, verbruik en onderhoud ;) )
Dan maar "the hard way...." ;)

Groetjes,
Marc
het is vrij simpel, 1ste auto op je verzekering kan niet als oldtimer verzekererd worden (hetzelfde voor wegenbelasting) + max aantal km's van 10.000km (met uitzondering daar gelaten, maar dan met gesloten km-registratie)
ipv met zijn alle in de bosjes te gaan liggen om te kijken of we niet te hard rijden, eens goed controleren op de wrakken die ik elke dag zie en die levensgevaarlijk zijn
zo snap ik ook niet hoe het mogelijk is dat iemand onverzekerd rond kan rijden
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

midas
Advanced Member
Advanced Member

za mei 28, 2011 12:07

Ik heb gister de herhaling gezien en het is toch allemaal wel erg triest hoor.
Die jonge van van een 1.5 naar 1.6 gegaan en kon ze auto laten staan. Als ze dit echt een probleem vinden moeten ze niet op dit forum gaan lezen. Overigens snap ik ook niet wat ze nu gaan controleren aan zo'n ombouw. Of je hem goed hebt vast gezet?
En waarom mag je hem wel 30pk opvoeren?....
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Hylke
Moderator
Moderator

za mei 28, 2011 12:21

Tsja <20% opvoeren mag nog wel, daarna kost het je een paar tientjes.
Ben blij dat onze JTD niet Massimo gechipt is :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 28, 2011 14:10

Het vermogen wordt bepaald aan de hand van de motorcode die erin staat, dus het originele vermogen van die motor.

In principe zou je met een getunede motor dus geen probleem hebben, immers het originele vermogen wordt gehanteerd. Als je toch het goede vermogen op het kenteken wilt hebben kuin je met een vermogensuitdraai naar de RDW gaan en hem laten keuren, dan krijg je dat vermogen op de papieren. :wink:

Als je de motorcode van de originele motor erin slaat zit je ook veilig... :oops: Zolang het tnminste logisch is. Een v6 met een Nord motorcode is geen goed plan. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hylke
Moderator
Moderator

za mei 28, 2011 14:16

Wordt een specifieke regel over genoemd, namelijk die met de 20% eis, de vraag is alleen hoe en of dat ooit achterhaald wordt.

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

midas
Advanced Member
Advanced Member

za mei 28, 2011 14:32

Ik kan me voorstellen dat dit lekker voer is voor de verzekering.
Als ik mijn auto laat taxeren laat ik echt wel vermelden dat het een 2.1 is en geen 1300tje.
Rij ik hem in de prak dan kan ik me voorstellen dat de verzekering moeilijk doet als het niet op kenteken staat.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

En nu weer snel naar mijn grijze verfrollertje en auto
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 28, 2011 14:41

Gewoon omkeuren bij de rdw... :? Paar tientjes ben je klaar en is er geen enkel probleem met de verzekering.
Wordt een specifieke regel over genoemd, namelijk die met de 20% eis, de vraag is alleen hoe en of dat ooit achterhaald wordt.
Daarvoor kijken ze dus naar de motorcode... :? Als je dus de originele motor in de auto hebt zitten is er niks aan de hand in principe, zij kunnen namelijk niet zeggen hoeveel vermogen er inzit ( ze weten immers niet of de motor origineel is of niet). En als de motorcode anders is als origineel hoort de auto altijd omgekeurd te worden, hij voldoet dan namelijk niet meer aan de typegoedkeuring ( geldt niet voor auto's van voor 1974, toen was er namelijk geen typegoedkeuring. :wink: ).

Even een opsomming:

Auto van na 1998;
- alleen een bestaande typegoedkeur kan overgenomen worden, bv 156 1.6 16v naar 3,2 V6 is mogelijk, 156 1.6 16v naar 2.0 V6 Tb niet. Alles wat anders is van de donor dient overgenomen te worden om echt aan de nieuwe typegoedkeur te voldoen. Ombouw die niet af-fabriek geleverd is ( bv de 156 2.0 v6 Tb) wordt moeilijk om om te keuren, rijtest en geluidmeting verhaal e.d. :(

Auto van voor 1998;
- Elke willekeurige motor kan ingebouwd worden, auto dient bij een rdw station omgekeurd te worden. Hier wordt de auto beoordeeld op de ombouw en de gehele technische staat. Motor dient netjes ingebouwd te zijn en de auto moet aan de apk eisen voldoen v.w.b. uitstoot en remmen e.d. Keurmeester behoudt het recht om de auto af te keuren als hij de auto een gevaar op de weg vindt ( originele remmen en dan een hele dikke motor is zo'n voorbeeld van een gevaar..). Overigens is het gewicht op de assen nog wel een beperkende factor; maximale asbelasting mag niet overschreden worden. Kosten komen op iets van 55 euro.

Auto's van voor 1974;
- in principe hebben deze auto's geen typegoedkeur. Als er geen cilinderinhoud of vermogen ingevuld is op het kenteken kunnen ze je niets maken. Indien er wel iets vermeld staat kun je net zo goed omkeuren. Kosten zijn hetzelfde als voor de auto's van voor 1998.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Het Forum Café”