wij krijgen met de auto vaak een boete voor een lekkende uitlaat
terwijl hier voor huis de harlie trekkers met een open pijp alle registers open kunnen trekken
en niet alleen de harlie's ook andere merken beginnen steeds meer lawaai te maken

Zoals ik al zei , willekeur dus ? Die politieagenten die die kennis van mij meerdere keren zijn tegengekomen zijn toch niet blind ?Mensen die weg komen met een overduidelijk stukke auto, hebben gewoon geluk. Dat je gepakt wordt als je iets fout doet is geen pech, maar te verwachten en zou je moeten incalculeren als risico.
Hier zouden ze wel een wat betere procedure voor moeten hanteren vind ik persoonlijk, iets waarmee de beslissende agent ook aanspreekbaar wordt als de auto voor niks in beslag genomen wordt. Dit is namelijk wel een erg makkelijk handvat voor een agent om iemand lekker dwars te zitten als hij dat zou willen. En daar komt meteen die willekeur weer aan...
Ook de politie maakt fouten dus het verhaal van giuliettaevo is een voorbeeld van hoe het niet moet. Het feit dat giuliettaevo vind dat de politie geen keuringsinstantie of technisch specialist is, houdt niet helemaal stand aangezien er wel degelijk technisch specialisten werkzaam zijn bij de politie. Die zullen in het verhaal van giuliettaevo zich waarschijnlijk niet met de auto bemoeit hebben. Voor de rest hoeven alle andere agenten alleen maar een vermoeden te hebben om een auto/kentekenbewijs in beslag te nemen. Al was het maar om een keurende instantie (bijv. rdw) er naar te laten kijken.
Je kan in reconventie een vergoeding vragen voor aantoonbare gemaakte kosten.APK krijg je en is niet in te trekken, tenzij je het kenteken in trekt. Dat is dus exact wat ze gedaan hebben.In mijn bovenstaande verhaal hadden ze de auto gewoon verplicht naar een apk keuring kunnen sturen en dan was het ook duidelijk of de auto al dan niet veilig is.
@ Whizzman;
Een boete voorschieten en vrije tijd voor rechtzaken e.d. kost ook geld.![]()
Mijn punt was meer dat ze daar geconstateerde gebreken zouden kunnen beboeten ipv zelf iets te verzinnen wat later onjuist blijkt te zijn....APK krijg je en is niet in te trekken, tenzij je het kenteken in trekt. Dat is dus exact wat ze gedaan hebben.In mijn bovenstaande verhaal hadden ze de auto gewoon verplicht naar een apk keuring kunnen sturen en dan was het ook duidelijk of de auto al dan niet veilig is.
Hoe de pet van betreffende agent staat dus ?Willekeur is als jij als enige uit het rijtje wordt gepikt van auto's met een gelijkwaardig mankement, niet wanneer jij toevallig degene bent die een alerte, wat strengere agent tegenkomt die ook nog eens tijd voor je heeft.
Ik ben het wel met je eens dat het voor de burger fijner zou zijn als het "blauw op straat" de techniek aan techneuten over zou laten. Ze zouden bij twijfel een technisch onderlegde collega moeten kunnen oproepen die er gewoon binnen een uurtje is of zo. Dat, of een 24/7 post op een normale afstand waar je zelf (onder begeleiding) naar toe mag rijden. Kennelijk is de huidige oplossing het beste wat tot nu toe verzonnen en uitgevoerd is. Of iets "beters" betaalbaar gaat zijn? Het mag allemaal niets meer kosten en ook al stemt heel nederlands rechtsblond of zachtlinks, niemand in den Haag zorgt voor feitelijk meer blauw op straat, hooguit meer blauw achter het buro....Mijn punt was meer dat ze daar geconstateerde gebreken zouden kunnen beboeten ipv zelf iets te verzinnen wat later onjuist blijkt te zijn....Niet een gheel nieuw apk bewijs verkrijgen in ieder geval. Natuurlijk zou in het geval van flinke defecten dan alsnog het kenteken ingetrokken kunnen worden met een verplichte RDW keuring als gevolg.
Staat dat er dan? Volgens mij niet. Feit blijft natuurlijk wel dat ook agenten uiteindelijk maar mensen zijn, en ja, het handelen van mensen staat nooit helemaal los van de persoon en van hun gemoedstoestand. In die zin zou je het over willekeur kunnen hebben, maar dan heb je het wel over een vanzelfsprekende, nauwelijks te voorkomen willekeur. De echte willekeur, van het soort waar je je terecht druk over kunt maken en waarbij je met enige kans op succes bezwaar kunt maken, is alleen zoals ik eerder beschreef.Hoe de pet van betreffende agent staat dus ?Willekeur is als jij als enige uit het rijtje wordt gepikt van auto's met een gelijkwaardig mankement, niet wanneer jij toevallig degene bent die een alerte, wat strengere agent tegenkomt die ook nog eens tijd voor je heeft.
Dat ben ik met je eens. Hoor en wederhoor het dat.Hoeveel mliljoen is de oplage dan? Zelfs de Telegraaf of het AD zijn in verhouding een klein krantje die het grootste deel van hun kopij van persburo's moeten hebben. Dit is een klager die toevallig een journalist zo ver heeft gekregen om een artikeltje te schrijven. Ik zie geen reactie van een officier van Justitie of ook maar 1 feit onderzocht door de journalist zelf. Of er nou 10.000 of 50.000 exemplaren gedrukt worden maakt echt niet uit hier, het is gewoon een roddeltje zonder enige feitelijke onderbouwing.Het Noordhollands Dagblad is geen lokaal sufferdje natuurlijk.
www.nhd.nl