ik heb nog even een vraag de tempratuur meter van koel systeem.
die in het termostaathuis zit zit deze aan gesloten op de e c u kast.
en kan het zijn als deze niet goed werkt dat de moter hier door ook niet lekker draait.
Ja, dat kan zeer goed. Er zitten er afhankelijk van de uitvoering, 2 losse, of 1 met 3 polen (dubbele uitgang/sensor) in. Eentje is voor je dashboard en de andere is voor je ECU. Als je ECU denkt dat je koelvloeistof koud is, zal hij de "choke" aanzetten en dus te rijk mengen. Omgekeerd is het ook het geval, als je ECU denkt dat ie warm is, zal je mengsel te arm zijn tot je motor op temperatuur komt. In beide gevallen zal je koelfan niet, of op het verkeerde moment worden aangezet. Werkt je fan op tijd (rond de 90-98 graden koelvloeistoftemperatuur)? Met uitlezen kan gekeken worden welke temperatuur de ECU denkt dat de koelvloeistof heeft.ik heb nog even een vraag de tempratuur meter van koel systeem.
die in het termostaathuis zit zit deze aan gesloten op de e c u kast.
en kan het zijn als deze niet goed werkt dat de moter hier door ook niet lekker draait.
Dat kan ook je thermostaat zijn.oke dat is mooi omdat ik zo is zat op te letten dat met op warmen enekeer gaat vrij snel en andre keer heel traag volgens de meter .
Op benzine? Dat is duur... Ik zou gaan kijken naar een gasbakkie of een JTD als ik jou was.en dat is net als met de moter nu looptie weer goed en gister weer niet ik rij voor me werk 210 km perdag dus tja teste lukt wel .
Dat kan ook je thermostaat zijn.oke dat is mooi omdat ik zo is zat op te letten dat met op warmen enekeer gaat vrij snel en andre keer heel traag volgens de meter .
Op benzine? Dat is duur... Ik zou gaan kijken naar een gasbakkie of een JTD als ik jou was.en dat is net als met de moter nu looptie weer goed en gister weer niet ik rij voor me werk 210 km perdag dus tja teste lukt wel .