In aansluiting op het onderwerp REMZUIGER VAST heb ik een vervolgvraag hierop: ik heb een Spider uit '84 . Ook ik heb de achterste remklauwen los en hetzelfde probleem: zuigers zitten muurvast. Met de oplossingen uit het REMKLAUWEN VAST onderwerp moet dat dus op te lossen zijn.
Maar dan: Hoe maak je de cilinders ( en de zuigers) dan schoon om een revisieset O_ringen te plaatsen?
De hele mikmak zit dan onder de roest en de urft. Cilinders uithonen? Maar hoe kom je daar bij? Moet je de remklauw dan splitsen? Die bouten hebben Torx koppen en zitten ook muurvast, ik heb vorig jaar een hardstalen Torx bit stukgedraaid bij een voorklauw en nog zat die bout muurvast. Doorslijpen van de bouten/moeren gaat ook niet om de klauw te spiltsen want moer en boutkop zijn verzonken en dan zit je ook in de klauw te slijpen...
Alleen met fijn waterproof schuurpapier schoonmaken lijkt me niet OK en met remmen wil ik geen risico nemen. Kan iemand me vertellen hoe je een remklauw reviseert?
Ik koop liever 2 revisiesets rubbers dan 2 nieuwe gereviseerde klauwen
Als er al ergens een beschrijving van staat op dit forum, dan graag even de link.