Hoe krijg je dat voor elkaar dan, je moet ze toch gewoon vastdraaien op het juiste moment? Hoe bepaal jij dan de stand van de elektrode?NGK B8ES heb ik er in. Als je 'non golden lodges' monteert, even de volgende tip; teken met potlood een streepje op t porselein wat de stand van de massa electrode aangeeft. Bij monteren van de bougie er voor zorgen dat de electrode in lengterichting van de motor wijst, zo voorkom je dat ie onverhoopt een van de kleppen raakt.
Frank, ik zeg niet dat het streepje geen goed idee is, in tegendeel, dat ben ik helemaal met je eens. Ik zou alleen geen potlood gebruiken om dat streepje te zetten.Brolli, gewoon niet naar kijken; rucksichloss bougies erin rossen, op t goeie moment aantrekken en starten dat ding..Als ie dan in frieten draait, claimen bij bovenstaande schrijvers ,suc6...! Schijnbaar geef ik te veel info oid.
Grtz,fRank
Heb ik ooit als tip meegekregen van een alfa monteur toen ik overstapte naar bougies met 1 electrode. Kans is schijnbaar aanwezig dat de massaelectrode eraf wordt geslagen door een openende klep met een hoop schade tot gevolg...Als je de bougies 'uitlijnt' voorkom je contact met de kleppen.Zijn die inlaatkleppen zo groot dat het belangrijk is dan?