Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Dorpels vervangen 105

vr apr 15, 2011 11:02

als je er blij mee bent zou ik het ook zo maar laten, feit blijft dat volledig gerestaureerd en kosten nog moeite toch wel iets anders impliceren.

geen tweede in Nederland :lol: zelfs dat klopt niet, zijn wel meerdere met slechte dorpels :lol:
156

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Dorpels vervangen 105

vr apr 15, 2011 12:58

als je er blij mee bent zou ik het ook zo maar laten, feit blijft dat volledig gerestaureerd en kosten nog glasvezel gespaard toch wel iets anders impliceren.

geen tweede in Nederland :lol: zelfs dat klopt niet, zijn wel meerdere met slechte dorpels :lol:
:lol:

Blijft een sneu verhaal, 5K eu klassieker of niet...Zeg eerlijk Wouter, toen je de auto ging bekijken zijn polyester matjes niet ter sprake gekomen gok ik zo, gezien de originele verkooptekst? :(

Grtz,fRank

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 15, 2011 13:09

Om eerlijk te zijn ben ik naar een overgespoten auto wezen kijken en heb dat volledig gerestaureerd helemaal niet gelezen..dus wat mij betreft heb ik de auto gekocht als gezien...en in de dorpels kijken is best lastig met een wiel ervoor...Ik heb een auto gekocht die over een paar jaar gewoon aan de beurt is..alleen de huidige roest wil ik wat remmen..zodat het geen hopeloos geval word..en in de tussentijd alles bijhouden dan wel verbeteren...zo is het nu eenmaal..

En inderdaad het hart heeft harder gesproken dan het verstand...maar daar kan ik nu eenmaal weinig aan doen..
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

vr apr 15, 2011 15:18

Misschien moet je "onze truuk" toepassen en hem elk jaar voor de APK gooien...

Komt ie er door? Dan heb je nog 2 jaar te gaan en kun je intussen je plan trekken....

Komt ie er niet door? Dan heb je in ieder geval nog 1 jaar de tijd om de boel te fixen...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 15, 2011 16:03

Ha....die apk zit r al op..voor 2 jaar..vandaar ook n beetje mn twee jaar rijden plan....maar dan hoeft de dorpel niet perse helemaal weg te zijn natuurlijk... Liever niet zelfs..

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Dorpels vervangen 105

vr apr 15, 2011 16:27

Ha....die apk zit r al op..voor 2 jaar..vandaar ook n beetje mn twee jaar rijden plan....maar dan hoeft de dorpel niet perse helemaal weg te zijn natuurlijk... Liever niet zelfs..
Persoonlijk, zou ik er nu dan niks aan doen..... of ga je 'm nu (nou ja straks dan) door een pekelbad jagen?

Verder: als dit het enige -laat ik het netjes zeggen- 'twijfelachtig reparatiewerk is, zou ik ook gewoon lekker van de auto genieten! :thumbs:

@Zaag: Het 'jaarlijkse tweejarenplan' (om het zo maar te noemen) snap ik niet zo goed. Wil je zelf niet in een structureel veilige auto rijden dan?
(je mag echt veel roestschade hebben, voordat de keurmeester er überhaubt aandacht voor heeft, laat staan op afkeuren, is mijn ervaring)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 15, 2011 17:39

Alleen afgelopen winter heeft ze onder de hoes voor de deur geslapen en is t pekel verhaal beperkt gebleven..alleen maar omdat de winter een beetje te vroeg inviel... Komende winter gaat ze in de stalling...dus het word geen pekelsloep..
Dacht ter voorkoming van erger is dit nog wel te beperken met een smeerseltje...of zoeken de bodem aan pakken..maar ik denk dat ze dit nog wel even volhoud.... :wink:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

juulke
Member
Member

vr apr 15, 2011 18:13

Alles wat je er nu in spuit, moet je er straks weer vanaf zien te krabben om strak laswerk te krijgen!!!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

vr apr 15, 2011 18:15

Het jaarlijkse tweejarenplan lijkt me niks mis mee...

Als ie gekeurd is voor 2 jaar (of nog 1 jaar te gaan) is ie voor die periode gekeurd.

Zijn er grove reparaties nodig na 1 jaar kun je die uitvoeren (of niet...) of de tijd nemen en lekker op je gemakkie doen...

Of je in die periode nog gaat rijden is aan jezelf... Het scheelt iig schorsen omdat de APK verlopen is (iets met uitstel & afstel).

Ik zie eigenlijk alleen maar voordlen in het tussentijds keuren... slijtage of "veroudering" (van bv rubber delen) is nooit een aan / uit situatie... Een kogel zal langzaam slijten en bij tussentijds keuren kun je te horen krijgen dat deze-of-deze kogel binnenkort aan vervanging toe zal zijn... Iets dat je niet te horen krijgt als je twee-jaarlijks keurt... En je kunt dan actie ondernemen...

Het toverwoord lijkt me in deze "anticiperen"...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 15, 2011 19:06

@deblock....excuus voor het inslaan van het onverharde paadje on jouw topic..

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

vr apr 15, 2011 20:52

Sorry als ik me in het verhaal meng . :roll:
Maar als voor de APK nog één of twee jaar zo mag rijden , kun je rustig de tijd nemen om nieuwe dorpels te kopen + alle onderdelen die je nog nodig hebt om het grondig aan te pakken .
Zo dat je onder tussen nog rustig kunt genieten van je Bella
Het zal zo al genoeg extra kosten , maar dan ben je zeker dat het dan goed hersteld is
:wink:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 15, 2011 21:42

Dat is ook mijn plan..rustig de tijd nemen om alles bij elkaar te schrapen om r een knappe bella van te maken..

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Terug naar “Algemene Technische vragen”