B-lex
Guru
Guru

Verlagen 75..

vr apr 08, 2011 17:04

Voordat iedereen roept; zoekfunctie..

Iemand ervaring met 75 verlagen via voorzijde? Draagarm los etc dus, ipv de torsie naar achter te trekken..
Dit wilde ik vandaag dus doen in de veronderstelling dat dat dus ook zou gaan, viel vies tegen.
Ik krijg dus met geen mogelijkheid de bouten terug erin omdat ze tegen de draagarm komen, terwijl dat volgens mij normaal wel zou moeten kunnen.
De enige verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat ze al 1 tandje was verlaagd was denk ik..Kan iemand dit bevestigen?

Heb nu maar de torsies aan de achterzijde ingesopt met kruipolie..dan toch maar zo proberen.
Weet iemand toevallig uit zijn hoofd wat voor draad er in de torsie zit achter? Het lijkt erg fijne draad, hier had ik geen boutjes voor liggen.

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Verlagen 75..

vr apr 08, 2011 17:36

B-lex
Guru
Guru

vr apr 08, 2011 18:05

Dat topic had ik al uitgebreid zitten bekijken via zoekfunctie, toch bedankt!

Morgen even een passend boutje halen, en dan hopelijk weer verder..met meer geluk :lol:

Grtz, Alex!
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

vr apr 08, 2011 18:08

Bouten gaan er altijd eem beetje lastig in,gewoon flink klooien,is mij tot nu toe altijd gelukt.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 08, 2011 18:15

Als jij de torsie reeds in positie hebt aan de achterzijde en je voorste draagarm bijstelt krijg je idd de bouten er niet zonder meer terug in bij een verlaging van 1 tand :!:
Je zult dan ook achterzijde los moeten maken...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Verlagen 75..

vr apr 08, 2011 18:50

Bouten gaan er altijd eem beetje lastig in,gewoon flink klooien,is mij tot nu toe altijd gelukt.
Of een tapje kopen M10x1.25. Kost je de kop niet en komt altijd wel weer eens van pas. Er zit meer M10x1,25 draad op een 75.
Dan hoef je niet te klooien.
Adres voor tapjes:
www.locloods.nl

Gr
DJ

Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 08, 2011 19:24

Of een tapje kopen M10x1.25. Kost je de kop niet en komt altijd wel weer eens van pas. Er zit meer M10x1,25 draad op een 75.
Dan hoef je niet te klooien.
Adres voor tapjes:
www.locloods.nl

Gr
DJ
Waarvoor heb je een tapje nodig als het een bout moer verbinding is??
De bouten moeten door een chassisbalk heen waar geen draad inzit.
En daar achter vind men een moer die erop zit.
Of heb jij het over de draad achter in de torsie,hoe ik het lees niet. Maar kan verkeerd begrijpen.

Alex ik kom wel eens een steentje bijdragen.

Greetzz..
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 08, 2011 19:25

Nou nee hoor, als jij binnen de perken blijft met verlagen is het absoluut geen probleem :!:
Maar mooiste en beste manier van werken is torsie achteren ook los.

B-lex
Guru
Guru

vr apr 08, 2011 19:43

Zou dit dan inderdaad de 2e tand verlaging zijn waar ik mee bezig ben?

@ Wouter, heb jij toevallig m10x1,25 in Z-city?
En morgen dan maar ff vies worden? :lol:

Grtz
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 09, 2011 00:14

Ik heb nog nooit een transaxle anders verlaagd dan "gewoon" 1 tand voor op de torsie,dus door de draagarm bij te stellen.
Tot nu toe altijd gelukt,al is het wel altijd met behulp van een koevoet en een 2e persoon geweest :lol:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 09, 2011 00:17

ik heb dat ding van sven 2 tandjes verlaagd toen. En, volgens mij heb ik toen geen gezeik gehad met boutjesgekloot. Draagarm los van de torsie, 2 tandjes omhoog en terug, was zo gepiept toen ik door had met mijn half zatte kop nog hoe het zat :lol: .

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 09, 2011 01:13

Bij twee tanden verlagen heb je zekers wel gezeik met de bouten die de draagarm aan de auto verbinden. :?

De draagarmen staan dan onbelast bijna horizontaal en daardoor kun je de bouten niet meer gemonteerd krijgen, de bouten raken dan de draagarm zelf aan de achterkant. Het gedeelte dat parallel loopt aan dat gedeelte waar de bouten inzitten is het probleem, dat komt omhoog doordat de draagarmen omhoog komen en zorgt ervoor dat je de bouten niet terug erin krijgt. Ik heb om dat tegen te gaan een hele dikwandige buis door de draagarm gestoken en er twe eman aan laten hangen om de draagarm ver genoeg gedraaid te krijgen om de bouten er door te kunnen krijgen. Bij een 75 heb ik de draagarmen een beetje bijgeslepen zodat ik meer ruimte had en had ik inbusbouten gebruikt met een smallere kop.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

B-lex
Guru
Guru

di apr 12, 2011 02:06

Het is dus allemaal niet gelukt zoals het hoort..torsie zitten ZO vast dat ik de draad van bout en draad in torsie kapot heb gedraaid..

Nu zit ik te denken, of torsies laten zitten en draagarm weer demonteren, en dan onderste deel van de 6kant van de bout afslijpen..
Of, m12 in de torsie tappen nog eens proberen, ben het nu elke dag even aan het insoppen met wd40.

Wat is het beste/makkelijkste idee?

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di apr 12, 2011 07:57

Bouten waar de onderste triangel mee vast zit aan de body vervangen door draadeind. Aan weerskanten een moer. Kan je triangel in de goede stand zetten en dan de draadeinden er zo doorschuiven vanaf de motorkant (draadeinden eerst in de gaten doen, en helemaal doorschuiven, triangel ervoor en draadeind terug duwen)
Let wel: originele bouten zijn klasse 10. Zou dus ook maar draadeind klasse 10 gebruiken en geen 8 en zeker geen anonieme gamma meuk.
Origineel is fijne draad en borgmoeren. Zou de moeren borgen op het draadeind met loctite oid. Er is aan de kant van triangel geen ruimte voor een zelfborgende moer. Of je moet een lage gebruiken. Maar die heeft weer minder draad.
Voor de veiligheid ook klasse 10 moeren gebruiken.
Klasse 10 is spul is duurder van klasse 8 en lastiger aan te komen.

Gr,
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op di apr 12, 2011 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 12, 2011 09:33

Bouten waar de onderste triangel mee vast zit aan de body vervangen door draadeind. Aan weerskanten een bout. Kan je triangel in de goede stand zetten en dan de draadeinden er zo doorschuiven vanaf de motorkant (draadeinden eerst in de gaten doen, en helemaal doorschuiven, triangel ervoor en draadeind terug duwen)
Let wel: originele bouten zijn klasse 10. Zou dus ook maar draadeind klasse 10 gebruiken en geen 8 en zeker geen anonieme gamma meuk.
Origineel is fijne draad en borgmoeren. Zou de moeren borgen op het draadeind met loctite oid. Er is aan de kant van triangel geen ruimte voor een zelfborgende moer. Of je moet een lage gebruiken. Maar die heeft weer minder draad.
Voor de veiligheid ook klasse 10 moeren gebruiken.
Klasse 10 is spul is duurder van klasse 8 en lastiger aan te komen.

Gr,
DJ
Eh vanaf de motorruimte het draadeind erin schuiven kun je wel vergeten DJ, daar zit nl de motor/ het carter fijn in de weg...Zonder blok erin zou het kunnen.En idd tussen triangel en t deel met de boutgaten is zeer weinig ruimte om een deugdelijke moer te plaatsen, ik zou t zo iig niet doen voor een auto met trackday aspiraties...

Grtz,fRank

Terug naar “Algemene Technische vragen”