8 van de 10 keer dat ik start gaat alles goed. Motor springt aan, gaat in iets verhoogde koud-loop. Dan weet ik dat het goed is.
2 van de 10 keer springt de motor aan en gaat dan te laag stationair draaien (toerenteller: 6 a 700 rpm). Dat doet -ie alleen als de auto een tijd buiten heeft gestaan bij temperaturen onder nul.
Als dat gebeurt kan ik er zeker van zijn dat de motor "doodvalt" als ik op enig moment de koppeling indruk. Af en toe gaat het "inspuit"lampje dan branden... Tot het genoemde "enig moment" loopt ie naar behoren.
Ik heb het idee dat dit allemaal alleen optreedt als de tank minder dan half-vol zit.
Heel af en toe wil de motor gewoon vanaf het begin niet wil blijven draaien, alleen met gas erop loopt -ie, op het moment dat ik het gas los laat stopt -ie, of hij loopt te "zagen", afwisselend 700 rpm - 1300 rpm.
Als ik daarna de auto laat staan en deze een paar uur (of een nacht) later weer start, doet -ie het gewoon.
De bougies zitten 45000 km in de motor, zouden dus nog zo'n 55000 km mee moeten kunnen.
Nokkenasversteller zit er nu 13500 km op (huidige km-stand 245500).
Relais-contacten rondom de accubak zijn schoon.
Nieuw benzinefilter ligt op de plank...
Ik hoor geen rare geluiden vanonder de motorkap.
Tijdens de laatste APK pendelde de Co-waarde tussen de 0,1 en 0,3%.
Wat de vraag is kunnen jullie wel raden denk ik?