BUN0006
Member
Member

Radio

vr feb 18, 2011 20:34

Welke radio is tijdscorrect voor de Giulia ? Heeft iemand ook een foto ?
En eventueel, waar zijn ze te vinden?

Bedankt!

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Radio

vr feb 18, 2011 21:30

midas
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 18, 2011 22:16

nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

BUN0006
Member
Member

vr feb 18, 2011 22:18

Staat helaas ford op de wijzerplaat :p Gaat er principieel niet in :p

midas
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 18, 2011 22:56

Dat had ik niet gezien, hij werd net aangeboden op alfaspeed. was er vanuit gegaan dat hij dan wel voor de giulia zal zijn....... :jumping:
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Danny
Guru
Guru

vr feb 18, 2011 23:00

Giulia moet geen radio in.
Gewoon een brulpijp monteren(is goedkoper als een radio)en genieten :wink:
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Posthumus
Guru
Guru

za feb 19, 2011 09:37

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar wellicht is een Becker Mexico een idee?

Qua uiterlijk er jaren '50/'60-unit, maar van alle moderne gemakken voorzien.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Posthumus op za feb 19, 2011 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 19, 2011 10:08

Wat ik ga doen is een draad aangestuurde Sony in de kofferbak bouwen. Zodanig dat ie niet zichtbaar is. Sony is een van de weinige merken waarbij je de radio via een draad op afstand kunt aansturen met een kleine knop.
De draad is nodig omdat de meeste afstand bedieningen via licht signalen gaan. Dat knopje kun je tussen de voorstoelen of ergens in je midden console (als je die hebt) verstoppen. Mijn Sony heeft ook bluetooth en ik kan er een Ipos op aansluiten. Deze aansluitpunten verstop ik ook in de middenconsole (van de GTV6). Ik hoef dan alleen nog maar de (ontzichtbare) plakantenne op mijn achterruit te plakken en een microfoon (voor de telefoon) naar voren te trekken om het spul te complementeren.

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 19, 2011 20:04

Ik ga het zo doen bij de spider

Een tijdsorginele radio zit er nog in maar zoiets is voor een paar cent te koop, gewoon ff zoeken op MP
Of de cassette het dan nog doet maakt niet zoveel uit.

2 stopc. plaatsen voor de eventuele navigatie en de transmitter dan ergens aan de onderrand van het DB plaatsen.

Van konig dit apparaatje besteld via mn eigen zaak :wink:

Luister in de auto eenvoudig naar je muziek op je MP3-speler, telefoon of zelfs SD kaarten en USB sticks via je FM radio met deze FM Bluetooth zender. Sluit je MP3-speler of telefoon aan via een 2.5mm plug en stel de zender en je autoradio af op dezelfde FM frequentie. Deze transmitter heeft ook een functie als carkit. Verbind je telefoon via Bluetooth met deze transmitter en geniet van conversaties of muziek door uw auto speakers!

De zender wordt gevoed via de 12V sigarettenaansteker in de auto. Zeer gebruiksvriendelijk dankzij het LCD display en de meegeleverde afstandsbediening.

• Ondersteund: MMC/SD kaarten, 1G/2G/4G/8G, ook SD HC kaarten

• Mooi design
• Ingebouwde FM+Bluetooth transmitter
• USB2.0 interface met high-speed overdracht
• Ondersteund SD/MMC kaart en draagbare USB apparaten (als USB stick, externe harde schijf, card reader etc)
• Ondersteund MP3 / WMA formaat
• Hands free functie met Beller ID functie
• Als er een oproep is stpt de muziek automatisch en schakelt naar het gesprek
• Helder LCD laat de naam van de muziek, EQ of frequentie zien
• Herinnerd de laatste frequentie en muziek track en herstart ze als de transmitter weer aangezet word
• Frequentiebereik: 87.5MHz-108MHz 0.1MHz ruimte tussen de kanalen
• Perfecte geluidskwaliteit, 7 EQ modes Normal/rock/pop/classic/soft
• Stroom via sigarettenaansteker in de auto (voltage: 12V/24V )
• Inclusief afstandsbediening

Afbeelding

Afbeelding

alles in een voor de klassieker.

ps een goede nagekeken philips uit de begin zeventies heb ik hier nog liggen eventueel voor verkoop

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Tonio
Guru
Guru

Re: RE: Radio

za feb 19, 2011 20:48

Giulia moet geen radio in.
Gewoon een brulpijp monteren(is goedkoper als een radio)en genieten :wink:
Mee eens. In mijn Giulia zit een radio uit hetzelfde bouwjaar als de auto, werkt prima maar ik zet hem bijna nooit aan. Eigenlijk alleen gemonteerd vanwege het gat in het dashboard en omdat ik die radio toch al had. Maar de brulpijp klinkt veel leuker :D

.

Gerrets
Guru
Guru

Re: RE: Radio

za feb 19, 2011 20:56

Ik ga het zo doen bij de spider

Een tijdsorginele radio zit er nog in maar zoiets is voor een paar cent te koop, gewoon ff zoeken op MP
Of de cassette het dan nog doet maakt niet zoveel uit.

2 stopc. plaatsen voor de eventuele navigatie en de transmitter dan ergens aan de onderrand van het DB plaatsen.

Van konig dit apparaatje besteld via mn eigen zaak :wink:

Luister in de auto eenvoudig naar je muziek op je MP3-speler, telefoon of zelfs SD kaarten en USB sticks via je FM radio met deze FM Bluetooth zender. Sluit je MP3-speler of telefoon aan via een 2.5mm plug en stel de zender en je autoradio af op dezelfde FM frequentie. Deze transmitter heeft ook een functie als carkit. Verbind je telefoon via Bluetooth met deze transmitter en geniet van conversaties of muziek door uw auto speakers!

De zender wordt gevoed via de 12V sigarettenaansteker in de auto. Zeer gebruiksvriendelijk dankzij het LCD display en de meegeleverde afstandsbediening.

• Ondersteund: MMC/SD kaarten, 1G/2G/4G/8G, ook SD HC kaarten

• Mooi design
• Ingebouwde FM+Bluetooth transmitter
• USB2.0 interface met high-speed overdracht
• Ondersteund SD/MMC kaart en draagbare USB apparaten (als USB stick, externe harde schijf, card reader etc)
• Ondersteund MP3 / WMA formaat
• Hands free functie met Beller ID functie
• Als er een oproep is stpt de muziek automatisch en schakelt naar het gesprek
• Helder LCD laat de naam van de muziek, EQ of frequentie zien
• Herinnerd de laatste frequentie en muziek track en herstart ze als de transmitter weer aangezet word
• Frequentiebereik: 87.5MHz-108MHz 0.1MHz ruimte tussen de kanalen
• Perfecte geluidskwaliteit, 7 EQ modes Normal/rock/pop/classic/soft
• Stroom via sigarettenaansteker in de auto (voltage: 12V/24V )
• Inclusief afstandsbediening

Afbeelding

Afbeelding

alles in een voor de klassieker.

ps een goede nagekeken philips uit de begin zeventies heb ik hier nog liggen eventueel voor verkoop

grt rogeralfa :driving:
Ideaal die apparaten en perfect af te stellen! Onlangs aangeschaft voor vakantie en dat werkt echt perfect!
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

wim V8
Advanced Member
Advanced Member

za feb 19, 2011 22:36

Ik heb een Pianola van de rommelmarkt! 5,- euro.
Afbeelding
Klinkt italiaans maar is japan.
Heeft alleen middengolf en komt bijna geen geluid uit maar t smoelt gewoon goed!
Voor normaal geluid heb ik een 4-kanaals versterker weggebouwd met daarop twee 3-weg speakers
op twee kanalen, en de andere twee kanalen zijn gebrugd naar mono, daar zit een sub op.
Naar voren lopen twee tulpkabels naar een faderdraaiknop en van daaruit een tulpkabel naar 3,5mm jack die ik
dan op een mp3, Ipod of tel kan aansluiten, zit meteen een radio in en de tulpkabel is de antenne.
Werkt super!
Afbeelding
Met de faderknop die voorin zit kan ik sub of speakers harder/zachter t.o.v. elkaar zetten,
het volume enz. zit gewoon op de mp3 speler.
Alles zit achterin gebouwd ipv de hoedenplank, en kan alles zo terugzetten naar origineel.
Ik zal het een keer meer gedetaileerd fotograferen met 8-trackspeler enz. en hier planten.
Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Terug naar “Het Forum Café”