ma feb 14, 2011 10:26
Oké, daar komt ie. De prijzen die ik heb gebruikt zijn van de webshop waar ik het altijd bestel, dus als je daar de naam van wilt hebben, stuur even een pm. Denk namelijk niet dat commerciele links toegestaan zijn:
Wassen:
- Shampoo: Meguiars Gold Class Car Wash - 473ml - 9,98 euro.
- Washandschoen: bijv. Poorboys World Mega Plush Mitt Large - 9,98
- Droogdoek: Miracle Dryer van Chemical Guy's of het goedkope alternatief: (in feite exact dezelfde doek).Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm = ongeveer 17 euro.
Clay:
Bij de clay kan je kiezen voor een kit of voor losse producten.
Als je losse producten kiest, dan zou ik gaan voor:
- Poorboy's world spray & wipe - 473 ml = 11 euro Dit product is multifunctioneel, het kan namelijk ook gebruikt worden voor het verwijderen van kleine vlekjes op de lak (zoals vogeluitwerpselen), het reinigen van de ruiten etc.)
- Poorboy's world poly elastic clay - 200 gram. 23,99
Dit in combinatie met de Poorboy's world Deluxe Mega Towel (in 3 verschillende kleuren leverbaar) voor 5,99 p.s.
Paintcleaner / polijstmiddelen:
De Poorboy's SSR serie (1 en 2,5 is meestal al voldoende) of de Monello serie (finale en mezzo) = 16,49 p.s. voor de SSR serie die tevens als voordeel heeft dat ze ook in de zon kunnen worden gebruikt.
Monello is voor mijn gevoel wat krachtiger als het gaat om het verwijderen van waskrasjes (swirls) etc. en kost 16,99 p.s.
Dit in combinatie met (uitgaande van met de hand 'poetsen') enkele handpads om het middel mee aan te brengen (alleen deze vind ik nu niet terug in het assortiment........mogelijk tijdelijk niet leverbaar).
Het gaat om de Lake Country pads in de kleur wit en oranje.
Glaze:
- Poorboy's World Black Hole bij donkere kleur auto's. 17,99
Sealant:
- Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml - 17,99
Wax:
- Poorboy's World Natty's blue of red. ongeveer 20 euro. (maar uiteraard zijn er ook betere en/of duurdere waxen).
Het wasen, clayen en de paintcleaner zijn het belangrijkste voor het uiteindelijke resultaat!
Uiteraard wordt ook bij het aanbrengen van de glaze, sealant en wax gebruik gemaakt van applicatorpads, deze zijn al verkrijgbaar voor 1,75 p.s.
En ook hierbij kunnen de Deluxe Mega Towel doeken van Poorboy's World gebruikt worden voor het uitpoetsen. (5,99 p.s.)
Naast het lakwerk, moeten uiteraard ook de ramen, het eventuele kunststof, het chroom (bijv. uitlaat, of logo), interieur etc. nog behandeld worden.
Maar het ligt er maar net aan of je dat wel of niet de moeite vind.
Bovenstaande producten (behalve de clay) kunnen min. 10 tot 15 keer gebruikt worden.
En bij alles telt dat er maar een klein beetje van nodig is.