Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Camberplates

vr jan 14, 2011 20:34

We vergeten het gedonder en kijken even de leuke kant op:

De voorpoten van de 33 wil ik ombouwen naar schroefveren.
Maarrrr.... waar haal ik de camberplates vandaan?
Weet iemand misschien of er universele zijn? Of van welke auto het ongeveer moet passen in de koker van de 33?

Kwa kosten reken ik op ongeveer 100 tot 300 euri (voor de plates dus)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Camberplates

vr jan 14, 2011 20:38

hier of hier vind je leuke onderdelen... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Camberplates

vr jan 14, 2011 22:00

die eerste kende ik, daar wou ik de onderdelen bestellen, de 2e niet, thanks! :thumbs: :thumbs: :thumbs:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
Dr.Agan
Full Member
Full Member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:16
Locatie: Cheese City

RE: Camberplates

za jan 15, 2011 00:18

Ik ben geen 33 expert maar als de veerpoten aan de onderkant met twee bouten boven elkaar vast zitten dan zou je één van de bouten kunnen vervangen door camberbouten :?:
De schroefveren voor 33 weet ik dan weer niet :(
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8958
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Camberplates

za jan 15, 2011 00:21

Ik ben geen 33 expert maar als de veerpoten aan de onderkant met twee bouten boven elkaar vast zitten dan zou je één van de bouten kunnen vervangen door camberbouten :?:
Maar dan moeten er wel sleufgaten zitten, en opstaande randjes om de camberbouten op te sluiten (anders heb je niet eens camberbouten nodig natuurlijk), en ik gok dat dit er beide niet in zal zitten
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Camberplates

za jan 15, 2011 01:21

camber is al instelbaar dmv 3 sleuven onderaan en 1 de onderste binnenste std gelaten als kantelpunt.

gaat me er vooral om dat ik van het top rubber af ben :wink:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Camberplates

za jan 15, 2011 01:35

Ga eens rijden met een auto met camberplates... dat rammelt behoorlijk hoor. :wink: Stiekem dempen die rubbers best veel trillingen e.d.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Camberplates

za jan 15, 2011 06:58

Ik zou eerst een rolkooi met doorlassen tot de dempertorens plaatsen. Een 33 SW is zo flexibel dat je er weinig aan gaat hebben anders.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Camberplates

za jan 15, 2011 12:25

Ik zou eerst een rolkooi met doorlassen tot de dempertorens plaatsen. Een 33 SW is zo flexibel dat je er weinig aan gaat hebben anders.
+1 en ook al 10x gezegd door mij, je 33 scheurt helemaal uit elkaar... mijn 33 was op omdat ik de basis vergeten was, juist doorlassen en een serieuze rolkooi.. nu kan je wel alles stijf en zo maken, maar de 33 scheurt dan aan alle kanten uit elkaar

ik was een tijdje geleden in belgie en die man had nog wel een 33 staan met unballs aan de bovenzijde van zijn 33 veerpoten, maar die verkoopt het niet los (misschien wel een betere basis die 33)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Camberplates

za jan 15, 2011 13:03

+1 en ook al 10x gezegd door mij, je 33 scheurt helemaal uit elkaar...

Het boeit me werkelijk niks als deze koets uit elkaar dondert.
Ik heb nml besloten om gewoon lekker te genieten van het rijden en sleutelen en me om de koets minder zorgen te maken.
Tegen de tijd dat deze niet meer verder op te lappen valt komt er een andere koets, doe ik daar leuke dingetjes mee en schroeven we de boel over.

En dan nog, ik rijd max max max 3000 per jaar met de sw, dus zo hard gaat dat niet.

Maar ik heb ze gevonden, ik weet iemand die ze maakt voor golfjes en ook voor mijn 33 wat kan maken.
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Camberplates

zo jan 16, 2011 11:10

Mijn commentaar gaat niet eens over het uit elkaar komen donderen van je koets, maar over het feit dat je feitelijke geometrie in de praktijk niet afstelbaar is op een 33SW. Krik hem eens op op een willekeurige hoek met alle 4 de deuren open en ga ze dan eens dicht doen. Wedden dat er tenminste een niet meer sluit? Je kan wel camberplaten en weet ik wat willen monteren, maar je geometrie is alleen bij rechtdoor rijden constant op die auto, elke bocht hangt ie als een panneNkoek over de hobbels en aan de buitenkant. Er zit veel meer flex in de hele koets en ophanging dan jij met die camberplaten kan corrigeren, dus het enige wat je er mee kan bereiken is scheef versleten banden en een "coole look". Eerst zorgen dat die flex er uit is, dan kan je pas besluiten of camberplaten nodig zijn of niet.

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Camberplates

zo jan 16, 2011 11:35

Hans,

Wizzman heeft echt een punt en daar sluit ik mij volledig bij aan. Het is echt zonde van je geld als je niet alles aanpakt. Het is hardstikke mooi al die upgrades maar vele upgrades moeten samen met andere aanpassingen plaats vinden anders heb je nog niks. En in dit geval is de rolkooi de bijkomende aanpassing om je upgrade tot uiting te laten komen.

succes ermee
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Camberplates

zo jan 16, 2011 11:45

je kan wel je rubber vervangen door kogel, maar als allesomdat de body niet stijf genoeg is op dat punt lekker t.o.v. elkaar blijft bewegen vind ik het zonde van het geld...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Camberplates

zo jan 16, 2011 12:14

Ok, ik ben soms (eigenlijk meestal) stronteigenwijs maar ook wel voor rede vatbaar na goede argumentatie :|
Whizz en erwin, het punt wat jullie benoemen vind ik vele malen belangrijk dan of de koets het wel of niet houd.
Dat blijft na doorlassen trouwens nog de vraag denk ik vanwege de dikte van het plaatstaal.

De coilover conversie met camberplates gaat dus even de koelkast in.

Dank voor het commentaar :thumbs:


To be continued zullen we maar zeggen, ooit :wink:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: RE: Camberplates

zo jan 16, 2011 12:30

Ok, ik ben soms (eigenlijk meestal) stronteigenwijs maar ook wel voor rede vatbaar na goede argumentatie :|
Whizz en erwin, het punt wat jullie benoemen vind ik vele malen belangrijk dan of de koets het wel of niet houd.
Dat blijft na doorlassen trouwens nog de vraag denk ik vanwege de dikte van het plaatstaal.

De coilover conversie met camberplates gaat dus even de koelkast in.

Dank voor het commentaar :thumbs:


To be continued zullen we maar zeggen, ooit :wink:
juist vanwege de dikte van het plaatstaal krijg je extra stijfheid door doorlassen
omdat het van dat dunne pisbakkenstaal is, zit er gigantisch veel flex in tussen de puntlassen, welke je dus elimineert door het doorlassen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”