DAVE
Guru
Guru

RE: Bertone start nog altijd niet...

zo jan 09, 2011 17:40

Is al enkele keren eventjes gelukt , maar deze namiddag heeft weer een tweetal minuutjes gedraaid terwijl B-Lee aan de choke- en de gaskabel aan het "foefelen" was.

Daarna weer gedaan, niets meer, compleet dood...
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

zo jan 09, 2011 18:05

Volgens mij zitten de spoeiers van één carbu dicht , 2 bougies zijn nat ende andere twee droog .
Ik heb hem aan de praat gekregen met rem reiniger en als hij eenmaal draaide kon je hem puur op acseleratiesproeiers aan de gang houden .
Als ik stopte met pompen van de gas hendel valt hij stil .
Ik ken niets van solex carbus en wou dus ook niet beginnen te prutsen en demonteren .
Dave heeft nog een set FUCKING SOLEX carbus liggen , ik heb hem gezegt deze is te monteren om te zien wat de wagen dan zegt .
Ik heb op mijn 1300GT ook problemen gehad met solex carbus en heb die direkt vervangen door een set 1300 Weber's en sinsdien geen enkel probleem met warm en koud stationair draaien meer gehad.
:roll:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

DAVE
Guru
Guru

zo jan 09, 2011 21:56

Noppes :?

Heb die Solex-carburator waarvan we dachten dat de sproeiers niet werkten gedemonteerd en vervangen door een andere. Niets veranderd, draait nog altijd niet, hoest en kucht een beetje maar springt niet aan, zelfs niet meer met remreiniger.

De gedemonteerde Solex gemanipuleerd, sproeiers werken perfekt, tja hier wordt je moedeloos van :?

Een vraagje omdat je uiteindelijk aan alles begint te twijfelen gaat de benzine van de tank EERST door de benzinefilter en DAARNA door de pomp of omgekeerd?

Op het potje waarin de benzinefilter zit zit een vijs, regelt die de benzinedruk, kan je deze instellen (zit muurvast)?
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

La macchina
Full Member
Full Member

zo jan 09, 2011 22:03

Geen problemen met de contactpuntjes van de verdeler die niet meer open en dicht gaan?
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

DAVE
Guru
Guru

zo jan 09, 2011 22:07

Nope, werkt alles zoals het moet.

Pieter, kijk je eens op je GT of de benzine vanuit de tank eerst naar de benzinefilter gaat en dan naar de benzinepomppomp of omgekeerd? Ik probeer alle mogelijke stoorzenders te elimineren...

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo jan 09, 2011 23:31

benzine moet eerst door de pomp en daarna door het filter,

mvg. richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

GiuliaReis
Full Member
Full Member

Re: RE: Bertone start nog altijd niet...

ma jan 10, 2011 09:33

Is al enkele keren eventjes gelukt , maar deze namiddag heeft weer een tweetal minuutjes gedraaid terwijl B-Lee aan de choke- en de gaskabel aan het "foefelen" was.

Daarna weer gedaan, niets meer, compleet dood...
Dave, Heeft de Bert ooit gelopen toen ze bij jou was of is ze zo bij jou gekomen.

Je hebt volgens zeggen bijna alles geemilinieerd maar heb je gekeken naar de timing? Wat ik bedoel is of je met een stroboscoop lamp naar de timing hebt gekeken of simpel met naar de merkpunten.
Heb je evt de condensator al vervangen, deze gaan nog weleens stuk, kosten bijna niets. Zo'n twee croisantjes bij de bakker de hoek :wink:
Thoughts of an idle mind

DAVE
Guru
Guru

ma jan 10, 2011 10:48

Bertone is zo bij mij gekomen.

"Je hebt volgens zeggen bijna alles geemilinieerd maar heb je gekeken naar de timing? Wat ik bedoel is of je met een stroboscoop lamp naar de timing hebt gekeken of simpel met naar de merkpunten. "

Dit zal het zijn, heb vanmorgen van andere Alfa-kenner reeds hetzelfde gehoord, gaan we controleren en/of in orde brengen, thanks :wink:

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

ma jan 10, 2011 13:04

Heb ik toch gezegt dave , om de ontsteking juis te zetten dat ik geen test lampje meehad , en om een stroboscooplamp te gebruiken moetje hem wel op constand toeren tal houden .
En dat wil juist niet lukken , als jwe hem gestart krijgen met een beetje startpilot of brakeclaener kun je hem aan de gang houden door konstant te pompen -> dus puur op de acseleratie sproeier .
En de motordraaid dan normaal zonder sputeren of knallen .
Zeer bizar :roll:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 11, 2011 08:49

eerst gewoon de ontsteking handvast zetten, tikkie later draaien en weer starten.

Carbs moeten natuurlijk eerst in orde zijn. Nokkenassen ook op tijd? Even klepdeksel lichten...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

rafael
Member
Member

zo jan 23, 2011 19:39

Hallo

Heb je je auto al aan de praat gekregen?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn bertone 2000. Hij wil niet starten, want er komt geen benzine uit de benzineleiding die naar de dellorto's gaat. Ontsteking lijkt OK (vonkjes als je de bougie kabel losmaakt en bij de motor houdt.).
Op remreiniger lijkt hij wel te willen gaan. Ik zal eens proberen de voltterkamers handmatig te vullen.

Rafael

BUN0006
Member
Member

Re: RE: Bertone start nog altijd niet...

ma jan 24, 2011 16:09

Hallo

Heb je je auto al aan de praat gekregen?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn bertone 2000. Hij wil niet starten, want er komt geen benzine uit de benzineleiding die naar de dellorto's gaat. Ontsteking lijkt OK (vonkjes als je de bougie kabel losmaakt en bij de motor houdt.).
Op remreiniger lijkt hij wel te willen gaan. Ik zal eens proberen de voltterkamers handmatig te vullen.

Rafael
Ff laten lopen met remmenreiniger, is de benzine normaal zo opgepompt ! Indien niet, benzinepomp de oorzaak .

rafael
Member
Member

di jan 25, 2011 00:09

Dank voor de reactie.

Nu verdenk ik de benzinepomp. Echter de pomp lijkt het te doen op de werkbank, maar niet op de motor. De pomp wordt aangedreven door een staafje. Zijn er staafjes van verschillende lengtes? Weet iemand hoe lang het staafje voor een 2000 motor moet zijn?

BUN0006
Member
Member

di jan 25, 2011 00:21

Normaal gezien kan dit het probleem niet zijn. Er zit wel een platic blokje tussen die pomp en de motor, dit om ervoor te zorgen dat de warmte vh blok niet overgaat naar de benzine. Dit geeft een beetje spatie, maar als die er niet tussenzit zal het te strak worden om monteren dus kan de oorzaak niet zijn. Wrs 1 van de membraantjes stuk. Gebeurd wel vaker na droogstaan of lang stilstaan. Gewoon vervangen met een nieuwe, kost niet zoveel.

Terug naar “Algemene Technische vragen”