Zoals al eerder aangekondigd ga ik samen met een goede vriend deelnemen aan de Arctic Challenge 2011.
De Arctic Challenge is een behendigheidsrit van Nederland naar de Noordkaap.
Zo snel als mogelijk, binnen de kaders van de wet, van A naar B komen.
Overschrijding van regionale maximumsnelheden = strafpunten. Dus slim routekiezen
en zo efficiënt mogelijk rijden is wat van ons verwacht wordt.
We gaan rijden op navigaten lengtegraad - breedtegraad. En da's best lastig.
Middels GPS en loquator worden we gecontroleerd door de back-office.
Het is vloeken in de kerk, maar we gaan rijden met een VW Transporter TDI Synchro.
En laten we nu eerlijk zijn, een Alfa Romeo houdt helemaal niet van temperaturen
die dicht in de buurt komen van -50 graden celcius.
Bovendien wil je iets wat je zo lief hebt, zoiets idioots helemaal niet aandoen.
Als we een auto gaan mishandelen is VW volgens mij een uitstekende keuze.
We zijn deze week nog volop bezig met het prepareren van de bus. Er moeten vanavond nog wat
extra verstralers op de bull-bar worden gemonteerd (4) en het bed wordt vanavond ingebouwd.
Bed? Ja, een bed. Er wordt non-stop, dag en nacht doorgereden, dus een bed is bepaald geen luxe.
Als je in de deelnemerslijst kijkt zie je allerlei dikke 4WD's die ook gaan deelnemen.
Onze stelling is: Ook al zit je op de bijrijdersstoel van een Porsche Cayene, slapen blijft lastig.
De Flexaforte-Bubbles! VW is vierwielaangedreven en voorzien van de dikste TDI motor.
We gaan dus prima meekomen met het veld en hebben als toetje een pak ruimte waar je u tegen zegt.
Dé bus is voorzien van een dubbele standkachel, TV-DVD, 3 navigatiesystemen, Lap-top, dubbele accu, koelkast,
magnetron, toilet (chemisch), koelkast, een heerlijk bed met dekbed, electrische lier voor en achter en natuurlijk telefoon.
Ook hebben we de beschikking over sneeuwbanden, spijkerbanden en sneeuwkettingen.
Alles is ingesteld op zo lang mogelijk doorrijden zonder stops. Die kosten immers kostbare tijd.
Mocht het gebeuren dat andere deelnemers te dicht bijkomen dan kunnen we ervoor kiezen de 2 powerleds op
het dak aan te zetten, ze zijn dan het volgende half uur bezig hun gezichtsvermogen terug te krijgen....
WIJ GAAN WINNEN! En daar willen we ver voor gaan!
Vrijwel ieder deelnemend team rijdt voor een goed doel, wij rijden voor de stichting "Vrienden van het K.O.C.
(Het Kinder Oncologisch Centrum van het UMC Sint Radboud Ziekenhuis in Nijmegen.)
http://www.vriendenkocnijmegen.nl/
Alle sponsorcenten die we ophalen worden bij de finish in Lichtenvoorde overhandigd aan de stichting.
En het mag gezegd worden, de centjes komen goed binnen!
We hebben een facebookpagina gemaakt waar alles wat we meemaken op terug te lezen is.
Ook hebben we een Twitteraccount. (al heb ik geen idee hoe dat werkt, maar we leren snel.)
Flexaforte-Bubbles! goes Arctic Facebook
http://arctic-challenge.nl/
Alle auto's starten zaterdag 15 januari vanaf 13.00 uur uit Lichtenvoorde, iedereen is van harte welkom.
Tenslotte, Kort voor vertrek ga ik nog een Biscione sticker aan beide zijden van de bus plakken, ik wil mezelf wel een beetje prettig voelen...
Patrick.