Als uitgangs punt: Kun je normaal file rijden en geen lamme poot krijgen van het ontkoppelen?
Dat kon ik dus eerst niet met mijn Jtd16v en na vervanging van de koppeling kan dat alweer 70dkm.
Vergelijken met andere auto's is appels met peren vergelijken. Al mijn transaxle's trappen ongeveer gelijk als mijn Jtd,
Vergeet ook niet dat een Jtd een trekkoppeling heeft i.p.v. een drukkoppeling!
Een trekkoppeling tov. een drukkoppeling maakt geen verschil qua kracht uitoefenen

Het is natuurlijk wel zo dat JTD`s een zwaardere drukgroep hebben tov. de benzine varianten waardoor deze iets meer pedaaldruk zouden kunnen vergen. Meestal word dat weer gecompenseerd door een grotere diameter koppelingcilinder.
Dat klopt, maakt geen verschil tis enkel een weetje.
En idd na vervangen ging de koppeling zo licht dat ik bij de eerste start bang was dat er nog lucht in het systeem zat.
Dat (te) "lichte" gaat er in de eerste 5dkm wel af maar daarna is het heel veel beter dan voor de vervanging.
Mijn oude koppeling slipte ook niet, uiteindelijk heb ik deze moeten vervangen omdat het treklager op 1 pootje afbrak.
En voor de topicstarter, ik woon praktisch om de hoek. Dus als je nog vergelijk materiaal wil proberen...............