Bog75
Full Member
Full Member

RE: Recht monteren stuurhuis bij Bertone?

di jan 04, 2011 09:50

Hartelijk dank, kan ik zeker wat mee. Jij zegt dus eigenlijk nog geen spacer maken?

Ik wil zaterdag even het kruis in de motorruimte meten om 100% zeker te zijn dat e.e..a niet scheef is. Er is zeker 1 aanrijding geweest. Ik zie echter geen indringend laswerk

Het vorige huis is evidend gescheurd vanwege slechte montage en/of ongeluk.

Het plaatsen van de ringen: dan heb je het over plaatsen tussen stuurhuis en subframe op het bovenste boutgat (zijnde de bovenste van de 2 bouten die door het balkje gaan? Dan kantelt wel het stuurhuis een beetje.
Bert en Juul

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 04, 2011 15:18

Nee!

Het ACHTERSTE boutgat, tussen langsdrager en stuurhuis!

Je verzet het stuurhuis dan een tikkie naar rechts!
Vervolgens je dash omhoog duwen en weer aandraaien!

Daarna kijken naar sporing enz!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Bog75
Full Member
Full Member

di jan 04, 2011 19:25

Sorry, snap het nog steeds niet. Ben amateur klusser :D

Ik had een ring geplaatst tussen huis en chassis bij geel. Bedoel jij dan de groene? In principe gezien de constructie zou je wellcht de roden allebei moeten doen ?

Afbeelding
Bert en Juul

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo jan 05, 2011 08:40

Als je alleen de achterste rode doet dan blijven de voorste twee op hun plek, en dan draai je als het ware het stuurhuis net iets naar rechts. Ik zou zeggen gewoon even proberen. Doe eerst je dash omhoog duwen. Dan kan je het goed zien.
Benieuwd!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Bog75
Full Member
Full Member

zo jan 16, 2011 19:49

Spacer plaat van 2,5 mm gemonteerd en bovenste gat met extra ring gevuld. Nu zit alles weer recht. Als hij later bij de schadehersteller is, checken we gelijk of ie recht is. Gelijk dash omhoog gezet, bedankt voor de tip, ziet er veel beter uit. Volgens mij kan ik hem nog verder omhoog krijgen in de toekomst. Tevens begonnen met schuren, auto was mooi groen blijkbaar :-) Ik wil straks wel een plaat hierover laten lassen ivm met stevigheid.

Afbeelding
Afbeelding
Bert en Juul

Terug naar “Algemene Technische vragen”