frankzagato
Junior Member
Junior Member
Berichten: 79
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 23:15
Locatie: Waregem Belgie

carbon build up FSI engines

za dec 25, 2010 22:31

Als je bovenstaand onderwerp ingeeft in google, dan zie je wat het probleem is.

Zijn er hier al mensen die problemen hebben met die koolaanslag in de motor en op de inlaatkleppen van hun direct ingespoten benzine motor.

Het komt bij meerdere merken voor oa vw audi mini enz

groetjes
SCARB 2926

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: carbon build up FSI engines

za dec 25, 2010 22:43

De eerste Jts motoren van Alfa hebben er schijnbaar ook last van.
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: carbon build up FSI engines

zo dec 26, 2010 11:27

Is een bekend verschijnsel: begon al met multikleppen techniek en is er niet betrer van geworden met directe inspuiting.

Reden is dat de auto`s te "lui"worden bereden icm ook veel kortere stukken met dit als gevolg.

Gewoon af en toe lekker op zijn kloten geven en tunap of forte toevoegen bij elke beurt: doet wonderen.

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: carbon build up FSI engines

zo dec 26, 2010 12:15

Een TS 16v heeft er toch niet echt last van? (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd maar ook bij de 8v motoren)
Lange afstanden rijden en forté kan bij deze motoren wel helpen mochten ze vervuild raken door olieverbruik en korte afstanden.

Het probleem bij directe inspuiting (en dan al helemaal bij een externe of interne EGR) is de schone lucht die langs de Inlaat kleppen gaat.
Dus geen benzine mengsel wat de kleppen kan reinigen of injector die benzine rechtstreeks op de klep spuit.
De eerste Jts motoren hadden dan ook nog eens een behoorlijk olieverbruik wat dus neerslaat op de koude inlaatklep.
Bij een interne of externe EGR motor en olie verbuik heb je al helemaal alle eigenschappen om te vervuilen.
Een busje Forté bij de brandstof zal in deze gevallen ook niet echt afdoende helpen want je spuit het tenslotte rechtstreeks in de verbrandingskamer en niet in de inlaat.
Een Air intake cleaner zal in deze gevallen beter werken, die komt wel rechtstreeks door de inlaat en langs de inlaat kleppen.
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

Re: RE: carbon build up FSI engines

zo dec 26, 2010 12:51

Een TS 16v heeft er toch niet echt last van? (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd maar ook bij de 8v motoren)
Lange afstanden rijden en forté kan bij deze motoren wel helpen mochten ze vervuild raken door olieverbruik en korte afstanden.

Het probleem bij directe inspuiting (en dan al helemaal bij een externe of interne EGR) is de schone lucht die langs de Inlaat kleppen gaat.
Dus geen benzine mengsel wat de kleppen kan reinigen of injector die benzine rechtstreeks op de klep spuit.
De eerste Jts motoren hadden dan ook nog eens een behoorlijk olieverbruik wat dus neerslaat op de koude inlaatklep.
Bij een interne of externe EGR motor en olie verbuik heb je al helemaal alle eigenschappen om te vervuilen.
Een busje Forté bij de brandstof zal in deze gevallen ook niet echt afdoende helpen want je spuit het tenslotte rechtstreeks in de verbrandingskamer en niet in de inlaat.
Een Air intake cleaner zal in deze gevallen beter werken, die komt wel rechtstreeks door de inlaat en langs de inlaat kleppen.
Hier kan ik me uiteraard prima in vinden. Toch zal flink gebruik een betere verbranding geven waarbij er mider neerslaat. Bij truttig rijden is lang niet alles optimaal. Het nieuwe rijden is ook al geen verbetering voor deze motori
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: RE: carbon build up FSI engines

zo dec 26, 2010 12:55

Een TS 16v heeft er toch niet echt last van? (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd maar ook bij de 8v motoren)
Lange afstanden rijden en forté kan bij deze motoren wel helpen mochten ze vervuild raken door olieverbruik en korte afstanden.

Het probleem bij directe inspuiting (en dan al helemaal bij een externe of interne EGR) is de schone lucht die langs de Inlaat kleppen gaat.
Dus geen benzine mengsel wat de kleppen kan reinigen of injector die benzine rechtstreeks op de klep spuit.
De eerste Jts motoren hadden dan ook nog eens een behoorlijk olieverbruik wat dus neerslaat op de koude inlaatklep.
Bij een interne of externe EGR motor en olie verbuik heb je al helemaal alle eigenschappen om te vervuilen.
Een busje Forté bij de brandstof zal in deze gevallen ook niet echt afdoende helpen want je spuit het tenslotte rechtstreeks in de verbrandingskamer en niet in de inlaat.
Een Air intake cleaner zal in deze gevallen beter werken, die komt wel rechtstreeks door de inlaat en langs de inlaat kleppen.
Hier kan ik me uiteraard prima in vinden. Toch zal flink gebruik een betere verbranding geven waarbij er mider neerslaat. Bij truttig rijden is lang niet alles optimaal. Het nieuwe rijden is ook al geen verbetering voor deze motori
Klopt ook, het nieuwe rijden is al helemaal een drama en helpt ook niet mee voor een verbetering.
Transaxle loos!

Terug naar “Algemene Technische vragen”