Een grotere accu is een groot misverstand dus!! Korte tot middellange ritjes zorgen dat deze accu nooit vol komt en dus steeds slechter wordt!!
Da's toch onzin lijkt mij. De dynamo moet gewoon weer bijladen. Als dat namelijk niet gebeurd, dat zit je met een 'kleine' accu binnen de kortste keren
zonder stroom/spanning. Bij een 'grotere' accu duurt dan dan wat langer en zit je op een gegeven moment ook zonder.
In een gezonde situatie zal de dynamo elke accu weer vol moeten laden.
Waar ik op doelde met een grotere accu is dat je meer reserve hebt in het geval je een keer moet doorstarten. (door wat voor reden dan ook)
Bij mijn 155 1.7 8v op gas lekten de injectoren inwat in moest ik altijd langer starten (5 a 6 seconden of nog langer) voordat hij aansloeg.
Ik heb toen bij mn eerste accu wissel een accu met zo groot mogelijke capaciteit geplaatst en vervolgens nooit startproblemen gehad
ook niet bij extreme kou en 10 seconden doorstarten.